וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מדינות המפרץ מחזירות את המשקיפים מסוריה

סעודיה סחפה אחריה מדינות נוספות, ומשימת הליגה הערבית בסוריה מתחילה להתפרק: "ההרג יימשך בכל מקרה". מפגן כוח לאופוזיציה: 150,000 השתתפו בהלוויית הרוגים בפרבר של דמשק

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

חוסר האמון בעולם הערבי כלפי תפקודם של משקיפי הליגה הערבית בסוריה הולך וגובר: לאחר שערב הסעודית כבר הודיעה בשבת כי המשקיפים מטעמה פרשו מהצוות הפועל במדינה, הצטרפו אליה היום (שלישי) גם יתר עמיתותיה למועצת שיתוף הפעולה במפרץ הפרסי (ארגון אזורי הכולל מלבד ערב הסעודית גם את כוויית, קטאר, בחריין, עומאן ואיחוד האמירויות), שהכריזו על נקיטת צעד זהה. בליגה הערבית אישרו כי אכן החלו לפנות מסוריה את כל המשקיפים מסעודיה וממדינות המפרץ - 55 במספר, מתוך צוות של כ-160 משקיפים.

אתמול הודיעה הליגה הערבית על הארכת מנדט צוות המשקיפים בחודש נוסף, אף שהמשקיפים לא תרמו בחודש האחרון דבר להרגעת הרוחות במדינה, שההרג בה נמשך מדי יום. במקביל, דווח כי דו"ח המשקיפים שהוגש לליגה בחר דווקא להחמיא לשלטון הסורי ולבקר את המפגינים המתקוממים, ואילו ראש צוות המשקיפים, הגנרל הסודי מוסטפה דאבי, אף התראיין אתמול וטען כי תיאורי התקשורת בעולם מפריזים לחלוטין בתיאור עוולות השלטון הסורי.

הלוויה המונית של הרוג בהפגנות נגד שלטונות סוריה בעיר חומס, 12 בינואר 2012. רויטרס
הלוויה המונית של הרוג, החודש בחומס/רויטרס

שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל הסביר בשבת כי מדינתו פורשת ממשימת המשקיפים בשל חוסר נכונותה של סוריה להיענות ליוזמות השלום הערביות, ובין היתר לזו האחרונה, שקראה לנשיא בשאר אסד לפרוש ולפנות את מקומו לממשלת אחדות (הצעה שסוריה כינתה "התקפה על ריבונותה"). היום הודיעה מועצת שיתוף הפעולה במפרץ (GCC), בהודעה רשמית, כי המדינות החברות בה "החליטו להיענות לבקשת ערב הסעודית ולמשוך גם את משקיפיהן מהמשלחת". עוד נאמר כי מדינות המפרץ "משוכנעות כי שפיכות הדמים והרג החפים מפשע יימשכו, ושהמשטר הסורי לא יכפיף את עצמו להחלטות הליגה הערבית".

רוסיה: איננו יכולים לעשות עוד הרבה למען משטר אסד

אתמול נערך אחד מאירועי המחאה הנרחבים ביותר בסוריה מאז פרוץ ההתקוממות: לפי דיווחי ארגוני זכויות אדם, כ-150,000 בני אדם השתתפו בהלוויה המונית שנערכה בדומא, פרבר של הבירה דמשק, ל-12 אזרחים שנהרגו בשלושה ימי עימותים קשים, במהלכם אף דווח לפרקים כי מורדים השתלטו על העיירה. משתתפי ההלוויה קראו ססמאות בזכות "הצבא הסורי החופשי", מחתרת העריקים הנוטלת חלק מרכזי בלחימה נגד השלטון.

צפו בסרטון מהלוויית הענק בדומא:

איתות מדאיג מבחינת דמשק הגיע אתמול גם ממוסקבה. אף שרוסיה ממשיכה במאמציה להעניק "גב" לשלטון הסורי ולמנוע סנקציות בינלאומיות נגדו, הבהיר בכיר בממשל הרוסי כי רוסיה לא יכולה לעשות עוד הרבה למען משטרו של אסד. מיכאל מרגלוב, שליחו של הנשיא דמיטרי מדבדב לאפריקה העוסק גם במגעים דיפלומטיים מול סוריה, אמר לסוכנות הידיעות הרוסית Itar-Tass כי "הצבעת הווטו של רוסיה במועצת הביטחון של האו"ם (נגד גינוי סוריה) הייתה הכלי האחרון המאפשר לבשאר אסד לשמור על הסטטוס קוו בזירה הבינלאומית". עוד הוסיף כי "הווטו היווה איתות רציני לנשיא סוריה מרוסיה. הוא מיצה את ארסנל המשאבים שלנו".

עוד כותרות מהנעשה בסוריה:
יראו את הכסף? רוסיה מכרה מטוסים מתקדמים לסוריה
דו"ח המשקיפים: מחמיא לאסד, מנגח את המפגינים
סוריה דוחה את הצעת הליגה הערבית: "התערבות בוטה"
סעודיה מחזירה פקחיה מסוריה: "להגביר לחץ העולם"
המורדים השתלטו על עיר ליד דמשק - ונסוגו

הרס בעיר חומס, סוריה, בעקבות קרבות בין הצבא למורדים, 23 בינואר 2012. רויטרס
חורבן בעיר חומס, בעקבות הקרבות הנמשכים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully