וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האמריקאים ישלחו "בסיס צף" למפרץ הפרסי

על רקע האיום האירני לסגירת מיצרי הורמוז, ה"וושינגטון פוסט" מדווח כי הפנטגון פתח בהליך מזורז להפיכת ספינה ל"בסיס צף", שישמש כוחות קומנדו ויסייע בנטרול מוקשים ימיים

האם ארצות הברית מתכוננת לסגירת מיצרי הורמוז? על רקע המתיחות באזור, מקדם משרד ההגנה האמריקאי הליך מזורז להפיכת ספינה ישנה של חיל הים ל"בסיס צף", אשר יישלח במהירות למזרח התיכון, שם יוכל לשרת כוחות קומנדו ימיים במשימות באזור.

העיתון "וושינגטון פוסט" מדווח היום (שבת) כי הספינה, אשר מכונה בצורה לא רשמית כ"ספינת האם", תוכל לשכן סירות קומנדו ומסוקים בשימוש יחידת העילית "אריות הים" (Navy Seals). מכרז לבניית הספינה, שפרסם חיל הים האמריקאי בדצמבר האחרון, מציין כי הספינה מיועדת להישלח למפרץ הפרסי. מסמכים אחרים לא מזכירים את היעד המדויק, אך מציינים כי הספינה "תתמוך באמצעי נטרול מוקשים".

אירן איימה בשבועות האחרונים לסגור את מיצרי הורמוז במפרץ הפרסי, במקרה בו יוטלו עליה סנקציות חריפות ובכירים במשרד ההגנה האמריקאי כבר הביעו חשש כי סגירת המיצרים תיעשה באמצעות מוקשים ימיים. כבר היום מחזיקה ארצות הברית בנוכחות נרחבת במפרץ הפרסי, הכוללת בסיס ימי גדול בבחריין ושתי נושאות מטוסים המוצבות באופן קבוע באזור.

ספינת חיל הים האמריקאי. AP, AP
ספינת חיל הים האמריקאי "פונסה", הצפויה להפוך ל"בסיס צף" לכוחות הקומנדו במפרץ הפרסי/AP, AP

ייתכן והספינה שנבחרה לשמש כ"בסיס הצף" היא הספינה "פונסה", ששימשה את חיל הים האמריקאי במשך עשרות שנים, כולל במשימות האחרונות של כוחות נאט"ו בלוב. חיל הים פרסם ביום שלישי האחרון מכרז מזורז להשבחת הספינה, בו צוין כי היא צפויה להפוך ל"בסיס קדמי צף".

דובר חיל הים האמריקאי סרב להגיב לנושא, אך קצינים בחיל דיווחו לעיתון כי הם מתקדמים בתהליך בצורה מהירה מהרגיל, כדי לשלוח את "ספינת האם" לאזור כבר בתחילת הקיץ הקרוב. על פי גורמים צבאיים נוספים, הספינה "פונסה" תשמש כתחליף זמני, עד שתיבנה ספינה חדשה שתתאים לדרישות חיל הים.

פעילות היחידות המיוחדות מהווה מרכיב מרכזי בתכנית ממשל אובמה להפיכת צבא ארצות הברית לקל ויעיל יותר, במטרה להתמודד עם הקיצוצים הנרחבים הנדרשים בתקציבו. צוותים של "אריות הים" נפרסים לרוב בספינות מלחמה רגילות, אך אלו נדרשות לעבור ממקום למקום, בהתאם למשימתם. "ספינת אם" כמו זו המתוכננת, תוכל להישאר באותו מקום במשך חודשים, ובכך להרחיב את הטווח ויכולת הכוחות המיוחדים באזור.

עוד בנושא:
אירן מגיבה: "חרם נפט? נסגור המיצרים, בוודאות"
ארה"ב במסר תקיף לאירן: הצבא שלנו ערוך לחלוטין
ארה"ב לאירן: סגירת מצרי הורמוז - חציית קו אדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully