וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: צעיר חשוד בניסיון רצח רב, "שונא יהודים"

משטרת ניו ג'רזי עצרה את אנתוני גרזיאנו בן ה-19 בחשד שיידה בקבוקי תבערה על שני בתי כנסת: "משוכנעים שהמניע הוא אנטישמיות". אביו: "הוא ילד נהדר, אבל מבולבל"

המשטרה במדינת ניו ג'רזי שבמזרח ארצות הברית הודיעו אמש (שלישי) כי עצרה צעיר בן 19, תושב המדינה, החשוד בלפחות שני מקרים של הצתת בתי כנסת באמצעות יידוי בקבוקי תבערה בחודש האחרון. בין היתר, חשוד אנתוני גרזיאנו בניסיון לרצוח את הרב נתן שומן ובני משפחתו, שישנו בקומה השנייה של בית הכנסת בעיירה ראתרפורד, עת שהליך עליו בקבוקי תבערה ב-11 בינואר. כמו כן, הוא חשוד במקרה נוסף של הצתת בית כנסת בעיירה פראמוס. ככל הידוע, הוא פעל לבדו.

גרזיאנו, מובטל תושב העיירה לודי, מואשם בתשעה סעיפים של ניסיון רצח בגין ההצתה בראתרפורד, כמו גם בהצתה בנסיבות מחמירות ובניסיון לזרוע פחד באמצעות מעשה טרור. נקבע לו סכום שחרור בערבות של 5 מיליון דולרים. הוא צפוי להופיע בהמשך היום בפני בית משפט. אם יורשע, עשוי להיגזר עליו מאסר עולם.

שוטרים מחוץ לבית כנסת שנזרקו עליו בקבוקי תבערה בעיירה ראתרפורד, ניו ג'רזי, 11 בינואר 2011. AP
שוטרים מחוץ לבית הכנסת בראתרפורד, לאחר הצתתו/AP

מעצרו של גרזיאנו הוא תוצאה של עבודה משטרתית מאומצת, שעיקרה היה ניתוח הראיות שנאספו בזירת ההצתה בראתרפורד - נייר דבק, ספריי ופחיות משקה - שהבלשים התחקו אחר החנויות בהן נקנו, עד שאיתרו את החשוד בסרטוני מצלמות אבטחה המותקנות בהן.

"עדיין מפחדים"

ברשויות המקומיות בטוחים שהמניע למעשיו של גרזיאנו הוא אנטישמיות טהורה. "אין לנו ספק בעניין המניע", אמר התובע המחוזי, ג'ון מולינלי. "מעשי ההצתה וניסיון הרצח נבעו באופן ישיר משנאתו של גרזיאנו ליהודים". לדבריו, החשוד היה כה נחוש, שהגיע לבתי הכנסת באופניו, משום שלא מצא מכונית.

אביו של גרזיאנו התראיין אתמול לעיתון המקומי "The Record", וסיפר כי אינו מצוי בקשר רציף עמו, אולם הוסיף כי מעולם לא נתקל בכל רמז לדעות אנטישמיות אצל בנו. "הוא ילד נהדר", טען, "אבל מבולבל".

הרב שומן, שנפצע קלות בניסיון ההצתה בבית הכנסת בראתרפורד, הביע אתמול את שביעות רצונו מהמעצר. "אלו היו שבועיים מאוד מתוחים, אף שהמשטרה שמרה לי על הבית", אמר לסוכנות AP. "אנחנו עדיין מפחדים, כי ברור שהבחור הזה לא נורמלי. אולי המעצר יחזיר לנו מעט מהנורמליות. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להשיב את האחדות".

בתוך כך, גילויי האנטישמיות באזור נמשכים: מספר בתי כנסת במחוז ברגן, פרבר של ניו יורק שבו אוכלוסיה יהודית גדולה, קיבלו באחרונה מכתבים אנטישמיים. על חלק מבתי הכנסת גם רוססו בשבועות האחרונים כתובות גרפיטי אנטשימיות.

עוד על אנטישמיות:
אנטישמיות בניו ג'רזי: "ליל בדולח בהיילנד פארק"
גל מעשי אנטישמיות בניו ג'רזי: ניסיון לרצוח רב
אנטישמיות? "ההצתות בניו יורק הן הונאת ביטוח"
דו"ח: "האביב הערבי" עורר גל אנטישמיות בעולם
בריטניה: סטודנטים שיחקו קלפים "לחיי הפיהרר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully