וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות בניו ג'רזי: "ליל בדולח בהיילנד פארק"

בעיירה השלווה, שרוב תושביה יהודים, חוו בימים האחרונים כמה תקריות אנטישמיות - ששיאן בניפוץ חלונות של חמישה בתי עסק שלשום בלילה. אתמול כבר עצרה המשטרה בן 52 החשוד במעשים

העיירה היילנד פארק בניו ג'רזי סוערת בעקבות אירוע שהתרחש בה שלשום בלילה: בכמה אתרים מקומיים, התקרית כבר זכתה לכינוי "ליל הבדולח של היילנד פארק". הזגוגיות בחמש חנויות נופצו, והמשותף לכל בתי העסק הוא שהן בבעלות יהודים.

אתמול (רביעי) כבר דיווחה המשטרה המקומית על מעצרו של חשוד בן 52, בשם ריצ'רד גרין. כעת נבחן אם ניתן יהיה להאשימו בפשע שנאה. אמנם, באף אחד מהמקרים לא רוססו כתובות אנטישמיות על קירות החנויות, אולם במשטרה אומרים כי הזהות היהודית הברורה של כל בתי העסק שהותקפו אינה משאירה ספק לגבי המניע. כמו כן, בודקים במשטרה אם החשוד שנעצר אחראי למעשי ונדליזם נוספים, בהם השלכת לבנה לעבר סניף מקומי של ארגון הסטודנטים היהודי "הלל" בשבת האחרונה. ברקע האירועים בלטה סדרה של מעשי ונדליזם אנטישמיים, שדווחו בשבועות האחרונים גם בניו יורק הסמוכה.

היילנד פארק, הנמצאת במרכז מדינת ניו ג'רזי, היא בית לקהילה יהודית גדולה למדי. בעיירה בת 14 אלף התושבים ישנם עשרה בתי כנסת, שלושה בתי ספר יהודיים וישיבה. באחרונה, אף נבחר יהודי-חרדי בשם גארי מינקוף לעמוד בראש העיר. אתמול בבוקר, באו חמישה מחברי הקהילה הזו לעסקים שבבעלותם - שתי מסעדות כשרות, שתי חנויות יודאיקה וחנות לחומרי בניין - ומצאו את החלונות מנופצים, ככל הנראה כתוצאה מהשלכת לבנים לעברם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת "ג'רוזלם פיצה" שהותקפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי אתר החדשות היהודי-אמריקאי "The Algemeiner", לאירועי הלילה קדמו לפחות שתי תקריות אנטישמיות בסביבה, שבהם גורש אדם מסניף כשר של רשת "דאנקין דונטס" ומישיבה של מועצת העירייה, לאחר שהשתולל. הוא איים לתקוף את "היהודים וחבריהם המגעילים", והבטיח להוציא לפועל "ליל בדולח חדש". לא ברור אם אותו אדם הוא גרין, ואם הדיווחים הללו הם שהובילו לאיתורו ולמעצרו.

סדרת המתקפות הפכו עד מהרה לשיחת היום בקרב תושבי העיירה השלווה. רבים העלו סברה כי הן קשורות לתאריך בו בוצעו - יום השנה להחלטת האו"ם על תכנית החלוקה של ארץ ישראל בכ"ט בנובמבר. בליגה נגד השמצה מיהרו אתמול לפרסם הודעת גינוי המביעה "זעזוע מהפשעים המחרידים נגד קהילה יהודית שלמה". למרות זאת, מיהרו בעלי כל חמש החנויות לפתוח אותן מחדש אתמול. "אי אפשר להשאיר חנות טובה סגורה", אמר למגזין היהודי "טבלט" אבי רייס, בעליה של חנות היודאיקה "Trio Gifts". "נתקן את החלון, ונמשיך הלאה".

עוד על אנטישמיות בארה"ב:
החודש בניו יורק: אלמונים ריססו צלבי קרס והציתו מכוניות
אנטישמיות? פרסומת לוודקה הוסרה בניו יורק
לראשונה מ-2004: עלייה באנטישמיות בארצות הברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully