וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות? פרסומת לוודקה הוסרה בניו יורק

"איכות של חג המולד, מחיר של חנוכה", נכתב לצד תמונה של כלב עם כיפה בשלטי הפרסום של "וודקה וודקה", שעוררו תגובה נזעמת מצד הליגה נגד השמצה - והוסרו בתוך יום בצירוף התנצלות

בליגה נגד השמצה, הארגון המרכזי למלחמה באנטישמיות בארצות הברית, קיבלו אתמול (שלישי) בברכה את התנצלותה של חברת "וודקה וודקה" (Wodka Vodka) ואת החלטתה להסיר שלטי חוצות שהציבה באזור ניו יורק במסגרת קמפיין פרסומי, לאחר שעלו טענות כי הוא "פוגעני, נגוע באנטישמיות ומנציח את הסטריאוטיפ לפיו היהודים הם קמצנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרבה אנשים נעלבו". המודעה המדוברת/מערכת וואלה!, צילום מסך

המודעות המדוברות כללו צילום של שני כלבים - האחד עם כובע של סנטה קלאוס והשני עם כיפה שחורה, כשלידם מופיע הכיתוב: "איכות של חג המולד, במחיר של חנוכה. וודקה וודקה - אחלה וודקה במחיר הנכון". המודעה הראשונה הוצבה על פני לוח כפול המשקיף על רחוב 130 במנהטן ביום שני השבוע - ובתוך שעות החלו לזרום התגובות הנזעמות. "השימוש בחג היהודי בהקשר של כסף הוא בלתי רגיש ובלתי הולם", אמר ל"ניו יורק טיימס" מנהל אזור ניו יורק בליגה נגד השמצה, רון מאיר.

חברת "וודקה וודקה" ידועה בקמפיינים פרובוקטיביים שנועדו למשוך תשומת לב, וכבר השתמשה באותה סיסמה בעבר בשינוי קל: "איכות של ההמפטונס, מחיר של ניוארק". "פרסום מזעזע" (Shock Advertising) הוא שיטת פרסום מוכרת הנפוצה בקרב מותגים קטנים של חברות שאינן משקיעות הרבה בשיווק.

בעלי חברת MMG, לה שייך המותג "וודקה וודקה", בריאן גורדון, הכחיש בתוקף שמדובר בקמפיין אנטישמי. "חשבנו שאנשים יגיבו בחיוך", הוא הסביר אתמול לעיתון, ומיהר לציין שהוא בעצמו יהודי. "אבל אנשים בכל זאת נעלבו ממנו, אז החלטנו להוריד אותו". בו ביום פרסמה החברה התנצלות בטוויטר, והשלטים המדוברים הוסרו אחר כבוד. בליגה נגד השמצה מיהרו לברך על "התגובה המהירה והראויה", והסבירו כי המודעות "העליבו אנשים רבים".

עוד בנושא אנטישמיות:
לראשונה מ-2004: עלייה באנטישמיות בארה"ב
ניו יורק: אלמונים ריססו צלבי קרס והציתו מכוניות
צפו: תקציר של סרט אנטישמי שמוקרן באירן
עונשו של גליאנו על האנטישמיות: קנס על תנאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully