וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של מובארק: הוא עדיין נשיא מצרים

הסנגור דרש להעביר את משפט הנשיא המודח לבית דין מיוחד, שכן לדבריו, הוא מעולם לא חתם על התפטרות - לכן לפי החוקה הוא עדיין נשיא. מנגד, נטען כי "המהפכה ביטלה את החוקה"

יש לשפוט את חוסני מובארק בבית דין מיוחד, משום שהוא עדיין נשיא מצרים. כך טען היום (ראשון) פרקליטו של הנשיא המודח, במהלך דיון במשפטו המתנהל בקהיר, והסביר כי מובארק מעולם לא חתם על כתב התפטרות. "הוא ויתר על נשיאותו בעל פה, לסגנו לשעבר, עומאר סלימאן, אולם הוא לא חתם על שום מסמך", הסביר הפרקליט, פאריד א-דיב, בעת הצגת טיעוני ההגנה. "זה לא חוקי, על פי החוקה", הוסיף.

זו הפעם השנייה שא-דיב משמיע טענות כאלו, לאחר שבשבוע שעבר דרש לשפוט את מרשו בבית דין צבאי, שכן הוא עדיין נושא רשמית בתפקיד מפקד חיל האוויר המצרי. גורמים משפטיים במצרים הסבירו כי אין ממש בטיעונים הללו. "המהפכה מבטלת את החוקה", אמר לרשת CNN זכריא עבד אל-עזיז, לשעבר ראש ארגון עורכי הדין במצרים, והוסיף כי "העם המצרי אמר את מילתו".

מובארק, שהתביעה דורשת להוציאו להורג בתלייה, ממשיך להכחיש בתוקף את האישומים נגדו, הכוללים הוראה לירות למוות במפגינים, ועבירות שחיתות שונות. שלב טיעוני ההגנה במשפטו ננעל היום, ומחר יתחילו טיעוני ההגנה במשפטו של נאשם נוסף, שר הפנים לשעבר, חביב אל-עאדלי. גם שני בניו של הנשיא המודח, גמאל ועלא, עומדים למשפט לצדו.

מצרים בעידן שאחרי מובארק - כותרות אחרונות:
רשמית: רוב לאחים המוסלמים בפרלמנט המצרי
פרקליטי מובארק: "דרש להעלות את מחיר הגז לישראל"
הרב עובדיה מקונן על מובארק: "מתפלל שייצא זכאי"
אחרית ימי מובארק: סוזן בכתה, חוסני ראה כדורגל
מצרים תציין את יום השנה למהפכה כיום חג לאומי
מצרים מבינה שהמהפכה עדיין לפניה / ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully