וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי מובארק: "דרש להעלות את מחיר הגז לישראל"

ניר יהב

21.1.2012 / 21:01

ההגנה במשפט הנשיא המודח הגיבה להאשמות לפיהן מובארק הורה למכור גז לישראל בתעריפים נמוכים. "המודיעין הכללי ניהל את המשא ומתן, מובארק התנגד למחירים כששמע עליהם", טענו

עסקת הגז בין ישראל למצרים עומדת בימים אלו במרכז הדיונים במשפט נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, ושני בניו, עלא וגמאל. מובארק נאשם כי אפשר ייצוא גז לישראל במחירים נמוכים, אשר "פגעו באינטרסים של מצרים", לדברי התביעה. המשפט נמצא כעת בשלב טיעוני ההגנה, והיום (שבת) הבהיר פריד א-דיב, עורך דינו של מובארק, שהודח בדיוק לפני שנה, כי אין שום הוכחה הקושרת את הנשיא לשעבר למכירת גז לישראל בתעריף נמוך, ובכך בגרימת הפסדי ענק לכלכלה המצרית. "אין שום הוכחה או עדות שלפיה מובארק היה מעורב בהסכם", אמר.

"המודיעין הכללי המצרי הוא שניהל משא ומתן עם ישראל בנושא זה", הוסיף ואמר עורך דינו של מובארק לצוות השופטים, "דבריו של ראש המודיעין לשעבר, עומאר סלימאן, בחקירתו, מוכיחים כי מובארק לא היה מעורב בקביעת מחיר הגז שנמכר לישראל או במשא ומתן עימה בנושא זה". הוא ציין כי שר הנפט לשעבר עסק בנושא אף הוא "ומובארק לא התערב בנושא בכלל".

להעלות התעריף - או לבטל העסקה

א-דיב אף אמר כי בניגוד למה שנטען, מרשו אף דרש להעלות את מחיר הגז לישראל. "סלימאן סיפר בחקירתו כי כשלמובארק נודע על מחירי הגז הנמוכים, הוא ביקש ממנו להיפגש עם ראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, ולדרוש להעלות את המחיר או לבטל את העסקה כליל". לדבריו, סלימאן סיפר כי ישראל אכן הסכימה לבקשת מובארק להעלות את המחיר. "סלימאן הודה כי המודיעין הכללי הוא מי שהוביל את המשא ומתן בנושא מכירת הגז לישראל. זאת משום שלישראל ולמצרים יש אינטרסים משותפים, כדי לתמוך בתהליך השלום וכן בשל סיבות מודיעיניות".

טיעוני ההגנה במשפט נפתחו ביום שלישי האחרון, וידונו במשך חמש ישיבות הקרובות. א-דיב אמר השבוע כי ההוכחות של הפרקליטות, לפיהן מובארק מעורב בהרג מפגינים "חלשות ואינן חותכות". הנשיא לשעבר מואשם בכמה סעיפים, ביניהם הרג מפגינים במהלך ההתקוממות נגד משטרו וביצוע מעשי שחיתות.

עוד על משפט מובארק:
הרב עובדיה מקונן על מובארק: "מתפלל שייצא זכאי"
התביעה דורשת להוציא את מובארק להורג בתלייה
התביעה במשפט מובארק: "הוא זיהם את ההיסטוריה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully