וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה במשפט מובארק: "הוא זיהם את ההיסטוריה"

ניר יהב

3.1.2012 / 19:00

צוות התביעה החל להציג את טיעוניו במשפטם של מובארק, שני בניו ושר הפנים עאדלי במילים קשות: "במשטרו היושר הושלך לביוב". פרקליטיו של מובארק: "הטענות חסרות בסיס ראייתי"

צוות התביעה במשפטו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק החל לפרוש היום (שלישי) את טיעוניו בפני השופטים. התובע הראשי במשפט, מוסטפא סלימאן, אמר כי הנשיא לשעבר אינו ראוי לרחמים מאחר והוא "זיהם את ההיסטוריה הצבאית". לדבריו, מובארק השחית את השלטון - דבר שהביא להתפשטות השחיתות, הגנה על המושחתים ועליית מחירים. הוא הוסיף והאשים את מובארק כמי שהפך את העשירים לעשירים יותר ואת העניים - לעניים יותר.

סלימאן אמר כי מובארק הקדיש את כל מאמציו בשנים האחרונות לכהונתו כדי לפעול להעברת השלטון לבנו גמאל וכדי לזייף את תוצאות הבחירות. "היושר והשקיפות הושלכו לביוב, כשמובארק העדיף את האינטרס האישי שלו על פני אלו של הציבור. מעמדה הבינלאומי של מצרים נפגע והיא איבדה ממעמדה תחת שלטון העריץ הזה", אמר. איסמעיל שעהר, אחד מפרקליטיו של מובארק, אמר לאחר הדיון –שיחודש מחר - כי טענות התביעה "חסרות בסיס ראייתי".

מפגינים מחוץ לאולם בית המשפט בו מתחדש משפטו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, קהיר, 2 בינואר 2012. Ahmed Ali, AP
מסמכי התביעה נגד הארבעה מתפרשים על פני 50,000 עמודים. מפגינים מחוץ לאולם בית המשפט, אתמול/AP, Ahmed Ali

בתוך כך, פרסם היום העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון את דבריו של גורם משפטי מצרי, לפיהם "בחצי השנה הקרובה תתקבל הכרעה במשפטו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק". לדברי הגורם, אם מובארק יורשע בסעיפי האישום נגדו, הכוללים בין היתר הרג מפגינים ושחיתות, יוטל עליו עונש מוות. "הפרקליטות תבקש להטיל את העונש החמור ביותר על מובארק ועל שר הפנים לשעבר חביב עאדלי - והוא הוצאה להורג", הסביר הגורם.

משפטם של מובארק, עאדלי, ושני בניו של מובארק - עלא וגמאל - התחדש היום, ובשלושת הימים הקרובים צפוי בית המשפט להאזין לטיעוני התביעה, שתנסה להוכיח שמובארק הורה להרוג מפגינים. לאחר מכן, צוות ההגנה יפרוש את טענותיו. המשפט התחדש למעשה כבר אתמול, עם הגעתו של מובארק על אלונקה לבניין האקדמיה המשטרתית בקהיר, אולם כעבור זמן קצר הופסק הדיון מבלי שחלה התקדמות מיוחדת. אב בית הדין, השופט אחמד רפעת, גילה במהלך הדיון הפרוצדורלי כי מסמכי התביעה נגד הארבעה מתפרשים על פני 50,000 עמודים.

לקריאה נוספת
הערכה: אם מובארק יורשע - יוטל עליו עונש מוות
צפו: מובארק הובל על אלונקה לחידוש משפטו בקהיר

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully