וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מובארק הובל על אלונקה לחידוש משפטו בקהיר

ניר יהב

2.1.2012 / 13:50

נשיא מצרים לשעבר הובל לבניין האקדמיה המשטרתית בקהיר לצורך חידוש הליך המשפט נגדו, אך בפועל נערך רק דיון פרוצדורלי קצר, והדיונים יימשכו מחר. מפגינה מצרית: "רוצים דם תחת דם"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

משפטו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, חודש הבוקר (שני), כחודשיים לאחר שהופסק, לאחר שנדחה להיום עם חידושו בשבוע שעבר. כעבור זמן קצר הופסק הדיון מבלי שחלה התקדמות מיוחדת, והוא יימשך מחר. בשעה 9:25 הוכנס מובארק על אלונקה לבניין האקדמיה המשטרתית בקהיר, שם התחדש משפטו לאחר שהואשם הנשיא לשעבר בהרג מפגינים ובשחיתות. המשפט הופסק בזמנו על מנת לאפשר להרכב מיוחד לדון בעתירת פרקליטי התביעה להחליף את השופט אחמד רפעת. העתירה, אגב, נדחתה - ורפעת ממשיך לעמוד בראש הרכב השופטים.

גם בניו של מובארק, גמאל ועלא, שר הפנים לשעבר חביב עאדלי, ושישה מבכירי משרד הפנים לשעבר עומדים לדין. מובארק הגיע לבית המשפט באמצעות מסוק היישר מהמרכז הרפואי העולמי, שם הוא מאושפז בחודשים האחרונים.

פרקליטיהם של האזרחים המצרים שנהרגו ונפצעו במהלך אירועי המהפכה דרשו מהשופט לזמן את ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, למסור עדות, כמו גם את הרמטכ"ל המצרי סאמי ענאן. בנוסף דרשו מהפרקליטות לפרסם דו"ח רפואי סביב מצבו הבריאותי של מובארק וכן להעבירו לבית החולים בכלא 'טרה', שם נמצאים כל בכירי המשטר, שכן "עלויות העברתו במסוק מהמרכז הרפואי העולמי לבית המשפט גבוהות מאד".

מפגינים מחוץ לאולם בית המשפט בו מתחדש משפטו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, קהיר, 2 בינואר 2012. Ahmed Ali, AP
מתנגדי מובארק מפגינים היום מחוץ לבית המשפט עם תמונות יקיריהם שנהרגו במהומות/AP, Ahmed Ali

היום הסביר התובע במשפט, עורך הדין עות'מן אל הגאווי, כי "הדיון היום הוא דיון פרוצדורלי. בית המשפט ישמע את יתר דרישות התביעה וההגנה". עוד אמר כי כי בדיון ביום רביעי שעבר "ביקשה ההגנה עותקים של דו"חות המשטרה הרשמיים כדי להיעזר בהם להגן על הנשיא לשעבר, בטענה שהמפגינים 'השלווים' הם לא יותר מאשר פרחחים".

"רוצים דם תחת דם"

מובארק כפר בכל האישומים עם פתיחת המשפט באוגוסט. לאחר שני דיונים פומביים הוחלט לסגור אותו לקהל, ומאז הוא מתנהל ללא מצלמות. באחד הדיונים בחודש ספטמבר אף פרץ עימות בתוך אולם בית המשפט לאחר שאחד הפרקליטים גידף את מובארק, והדיון הופסק לחצי שעה.

מפגינים מחוץ לאולם בית המשפט בו מתחדש משפטו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, קהיר, 2 בינואר 2012. Ahmed Ali, AP
גפ תומכים של הנשיא לשעבר הפגינו מחוץ לאולם/AP, Ahmed Ali

במהלך כל הדיונים נמשכו ההפגנות מחוץ לבית המשפט, ולעתים קרובות גלשו לעימותים. גם היום נערכו הפגנות מחוץ לאולם בית המשפט - הן של תומכיו של מובארק והן של מתנגדיו. "שנה חלפה ואף לא פסיקה אחת נפסקה נגד מובארק או אחד מעוזריו - זה בלתי מתקבל על הדעת", אמרה מפגינה בשם חיבה הנאפי. "אנחנו רוצים דת תחת דם, כמו שהם הרגו אותנו - גמאל, עלא וחוסני מובארק - צריכים למות".

לפני מספר שבועות אמר סגן שר החוץ המצרי לשעבר, ד"ר עבדאללה אל-אשעל, הצפוי להתמודד על נשיאות מצרים, כי על שלטונות מצרים למהר ולחקור את מהות היחסים בין נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק לבין ישראל, וזאת כדי לברר האם מובארק שימש כסוכן של ישראל או לא. "אם יתברר כי שימש סוכן של ישראל, יש לקחת את דרגותיו הצבאיות ולקבור אותו בישראל", הוסיף.

עוד בנושא
על רקע המהומות במצרים: משפט מובארק מתחדש
"אם יתברר שמובארק סוכן ציוני, שייקבר בישראל"
ראש ממשלה חדש מונה במצרים, המפגינים מוחים

מפגינים מחוץ לאולם בית המשפט בו מתחדש משפטו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, קהיר, 2 בינואר 2012. Ahmed Ali, AP
מפגינה ואבטחה כבדה, היום מחוץ לאולם בית המשפט/AP, Ahmed Ali

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully