וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המהומות במצרים: משפט מובארק מתחדש

ניר יהב

28.12.2011 / 10:42

פרקליטי התביעה במשפטו של הנשיא המצרי לשעבר המואשם בהרג מפגינים ובשחיתות דרשו להחליף את ראש הרכב השופטים, אולם בקשתם נדחתה. גם הפעם הובל מובארק באלונקה

על רקע המהומות שפרצו בקהיר בעקבות תוצאות הבחירות לפרלמנט, הגיע היום (רביעי) נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק לבית המשפט לרגל חידוש הדיונים במשפטו. גם הפעם הובל מובארק, בן ה-83, על גבי אלונקה לתוך כלוב הנאשמים בבית המשפט בקהיר. עימו בתא היו שני בניו גמאל ועלא, שר הפנים לשעבר חביב עאדלי וששת בכירי משרד הפנים. מובארק עומד לדין באשמת הרג מפגינים ומעשי שחיתות. המשפט הופסק לפני כשלושה חודשים על מנת לאפשר להרכב מיוחד לדון בעתירת פרקליטי התביעה להחליף את השופט אחמד רפעת. העתירה, אגב, נדחתה ורפעת ממשיך לעמוד בראש הרכב השופטים.

מובארק יצא באמצעות מסוק ממקום אשפוזו במרכז הרפואי העולמי בקהיר לבית המשפט הנמצא בבניין האקדמיה המשטרתית בקהיר. האבטחה מחוץ לבניין בית המשפט תוגברה מחשש להתפרצויות אלימות ועימותים בין תומכיו של מובארק למתנגדיו. אתמול הצטרפו לצוות ההגנה של מובארק ארבעה פרקליטים מכווית.

מובארק כפר בכל האישומים עם פתיחת המשפט באוגוסט. לאחר שני דיונים פומביים הוחלט לסגור אותו לקהל, ומאז הוא מתנהל ללא מצלמות. במהלך כל הדיונים נמשכו ההפגנות מחוץ לבית המשפט, ולעתים קרובות גלשו לעימותים. באחד הדיונים בחודש ספטמבר אף פרץ עימות בתוך אולם בית המשפט לאחר שאחד הפרקליטים גידף את מובארק, והדיון הופסק לחצי שעה.

לפני מספר שבועות אמר סגן שר החוץ המצרי לשעבר, ד"ר עבדאללה אל-אשעל, הצפוי להתמודד על נשיאות מצרים, כי על שלטונות מצרים למהר ולחקור את מהות היחסים בין נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק לבין ישראל, וזאת כדי לברר האם מובארק שימש כסוכן של ישראל או לא. "אם יתברר כי שימש סוכן של ישראל, יש לקחת את דרגותיו הצבאיות ולקבור אותו בישראל", הוסיף.

עוד על משפט מובארק:

התביעה במשפט מובארק: "השופט מוטה לטובתו"
מובארק לבית המשפט: "אני כופר בכל האישומים"
הדיווח על פתיחת משפטו של מובארק

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully