וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה במשפט מובארק: "השופט מוטה לטובתו"

ניר יהב

30.10.2011 / 16:14

המשפט הופסק והמשכו נדחה לסוף דצמבר, כדי שהרכב מיוחד ידון בעתירת פרקליטי התביעה להחליף את השופט אחמד רפעת, שלטענם נוטה בניהול המשפט לטובת הנשיא המודח, שבעבר שימש כיועצו

משפטו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, נדחה לסוף דצמבר - כך החליט היום (ראשון) בית המשפט המיוחד בו הוא מתקיים. הסיבה העיקרית לדחייה היא דרישת עורכי הדין מהתביעה להחליף את השופט, אחמד רפעת. בתום דיון שארך דקות ספורות הכריז השופט כי המשפט יתחדש ב-28 בדצמבר. עד אז ישהו כל הנאשמים - מובארק, בניו עלא וגמאל ושר הפנים לשעבר חביב עאדלי - במעצר. עדי ראייה דיווחו כי רפעת נראה בבית המשפט כשהוא "עצוב וחיוור".

בתביעה ביקשו להדיח את רפעת - הנחשב לשופט רציני ואמין - בטענה שהוא "אינו אובייקטיבי", בכך שבאופן ניהול המשפט הוא נוטה לטובת הנאשם. עוד ציינו כי רפעת שימש בעבר כיועץ משפטי בלשכת מובארק, ולכן הוא "מוטה". כעת צפוי לדון בעתירה הרכב מיוחד שיבחן את עברו המשפטי של רפעת ויחליט אם ישוב לנהל את המשפט. אחד מעורכי הדין שהגישו את הבקשה, עבד אל-עזיז עאמר, אמר כי "לרפעת היו שתי ברירות - להתפטר או לדחות את המשפט עד שהעתירה תיבחן. הוא העדיף לדחות מאשר להתפטר".

משפט מובארק והתהפוכות במצרים - עוד כותרות:
שמועות במצרים: חוסני מובארק מת מוות קליני
רעייתו של אנואר סאדאת: בעלי טעה במינוי מובארק
7 שנות מאסר לשר ההסברה המצרי בגין בזבוז כספים
מהומה במשפט מובארק: הדיון הופסק לאחר חצי שעה

אחמד רפעת, השופט במשפטו של חוסני מובארק, קהיר, 3 באוגוסט 2011. רויטרס
עדי ראייה דיווחו כי נראה "עצוב וחיוור". השופט אחמד רפעת/רויטרס

מחוץ לאולם המשפט התקיימו הפגנות של תומכי מובארק ומתנגדיו. תומכיו של הנשיא שהודח צעקו קריאות תמיכה בו, כגון: "מובארק, תרים את ראשך, אנחנו בטוחים בנאמנות שלך", "יא מובארק, יא מובארק, החפות מפשע ממתינה לך". בין נאמניו של מובארק לבין העיתונאים ששהו במקום פרצו מספר עימותים, על רקע אהדת התקשורת כלפי מתנגדיו.

מובארק, המואשם בין היתר באחריות לרצח מפגינים במהלך ההתקוממות נגדו בתחילת השנה ובעבירות שחיתות שונות, כפר בכל האישומים עם פתיחת המשפט באוגוסט. לאחר שני דיונים פומביים הוחלט לסגור אותו לקהל, ומאז הוא מתנהל ללא מצלמות. במהלך כל הדיונים נמשכות ההפגנות מחוץ לבית המשפט, שלעתים קרובות גולשות לעימותים. באחד הדיונים בחודש שעבר אף פרץ עימות בתוך אולם בית המשפט לאחר שאחד הפרקליטים גידף את מובארק, והדיון הופסק לחצי שעעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully