וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: משפט מובארק התחדש - הפעם בלי מצלמות

במוקד העדויות היום: מי נתן את ההוראה לירות על מפגינים לא חמושים. במצרים נדהמו לגלות: על פי מסמכי ויקיליקס החדשים, אשת הנשיא לשעבר, סוזן מובארק, אינה מוסלמית אלא נוצרייה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

סיבוב שלישי - הפעם בלי מצלמות. משפטו של נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, התחדש הבוקר (שני) באקדמיה למשטרה שבפאתי קהיר אחרי הפסקה בת שבועיים, אך בניגוד לשני הדיונים הראשונים שהועברו בשידור חי, הפעם נערך הדיון בדלתיים סגורות - על פי החלטת השופט אחמד ריפעת, שזעם על אווירת הקרנבל שהתהוותה באולם במהלך הדיון האחרון, כשכל עורך דין נאם למצלמות וקרובי ההרוגים התפרצו באמצע הדיון וקראו להוציא את הנאשם להורג.

מחוץ לאולם הדיונים, הוצבו אלפי שוטרים בכלי רכב משוריינים, במטרה למנוע את התחדשות העימותים בין תומכיו ומתנגדיו של מובארק, שליוו את שני ימי הדיונים הראשונים - אולם ללא הועיל: גם היום, פרצו במקום עימותים אלימים, שלוו ביידוי אבנים הדדי. כמו בדיונים הקודמים, מובארק הובא היום לבית המשפט באמבולנס, והוכנס לדיון על אלונקה.

הדיון היום צפוי להתמקד בשאלה מי נתן את ההוראות לירות על מאות מפגינים לא חמושים שנהרגו במהלך ההתקוממות נגד משטרו של מובארק בתחילת השנה - כשבמוקד תעמוד השאלה, האם ההחלטה התקבלה במשרד הפנים, או הגיעה "מלמעלה", מלשכת הנשיא. על פי העיתון "אל-אהראם", היום ישמע בית המשפט את גרסאותיהם של ארבעה עדים, בהם הדובר וקצין המבצעים של מנגנון ביטחון הפנים המצרי.

משפט מובארק - עוד כותרות בוואלה!:
הדיון הראשון: מובארק כפר בכל האישומים
הדיון השני: השופט הורה להיפטר מהמצלמות
בקשתו האחרונה: מובארק ביקש להיקבר לצד נכדו
כיצד חמק סגנו של מובארק מהעמדה לדין?
למרות הכלוב, המצרים לא ירחמו על מובארק / ניר יהב

פרקליטים באו מכוויית להגן על מובארק: "מתוך הכרת תודה"

לפי המניין הרשמי, במהלך 18 ימי ההתקוממות בחודשים ינואר - פברואר נהרגו יותר מ-850 בני אדם ואלפים נפצעו. מובארק, כמו גם שר הפנים חביב עאדלי, נאשמים ברציחתם. אם הם יורשעו, עשוי להיגזר עליהם עונש מוות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גמאל ועלא מובארק בכלוב הנאשמים, בדיון הראשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מובארק צפוי להגיע לדיון מבית החולים ליד קהיר בו הוא עדיין מאושפז בגין בעיות לב ודיכאון. יתר הנאשמים, בהם בניו של מובארק, גמאל ועלא, המואשמים בעבירות שחיתות, מוחזקים בכלא "טורה" בדרום העיר.

אתמול הגיעו לקהיר שלושה עורכי דין מכוויית, שאליהם צפויים להצטרף שניים נוספים, כדי לתגבר את צוות ההגנה של מובארק. "באנו להגן על חוסני מובארק מתוך הכרת תודה", הסביר אחד מהם, בהתכוונו לתמיכה שהעניק מובארק למדינתו כשהייתה נתונה תחת כיבוש עירקי לפני מלחמת המפרץ הראשונה.

התגלה "הסוד השמור ביותר במצרים"?

על רקע התחדשות המשפט, בתקשורת המצרית נוברים כעת גם ב-3,000 מסמכים נוספים שנשלחו משגרירות ארצות הברית בקהיר למחלקת המדינה, ונחשפו כעת עם העלאתו לרשת של המאגר המלא של מסמכי מחלקת המדינה שהודלפו לאתר ויקיליקס. בעיתון "אל-מסרי אל-יום" סקרו אתמול כמה מהם, ומצאו כי נושא שחוזר בהם הוא שיתוף פעולה אמריקאי-מצרי במאמץ לצמצם את השפעת אירן וחיזבאללה. בין היתר מצוטט באחד מהם שר החוץ לשעבר אחמד אבו אל-רייט, שאומר כי "כל דבר שילכלך את השם של חיזבאללה יתקבל בברכה".

עוד התגלה מסמך שהוכן לקראת ביקורה של הגברת הראשונה לורה בוש בקהיר ב-2005, בו נפגשה עם אשת הנשיא סוזן מובארק. בדיווח לקראת הפגישה, מציינת השגרירות כי סוזן אינה מוסלמית אלא נוצרייה - עניין שעלה בעבר בשמועות, אך מעולם לא אומת. "אם ה'פצצה' הזו תתברר כנכונה, הרי זהו הסוד השמור ביותר במצרים", נכתב בעיתון, שמטיל ספק באמיתות הטענה. "סוזן מובארק נוצרייה - ייתכן שאלו לא רק חדשות עבור המצרים, אלא גם לסוזן מובארק עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully