וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שנות מאסר לשר ההסברה המצרי בגין בזבוז כספים

28.9.2011 / 15:00

בכירים במשטר חוסני מובארק מאחורי סורג ובריח: שבע שנות מאסר נגזרו על שר ההסברה אל-פאקי וחמש שנות מאסר הוטלו על יו"ר הטלוויזיה הממלכתית לשעבר בגין בזבוז כספי ציבור

בית משפט במצרים גזר היום (רביעי) על אנאס אל-פאקי, מי שהיה שר ההסברה במשטרו של הנשיא המודח חוסני מובארק, שבע שנות מאסר בגין בזבוז כספי ציבור. בנוסף, נגזרו על אוסמה א-שייח', יו"ר הטלוויזיה הממלכתית לשעבר, חמש שנות מאסר בגין אישומים דומים.

משפט מובארק - כותרות אחרונות:
סקר במצרים: שליש מהציבור תומך באחים המוסלמים
10 שנים לבכיר במשטר מובארק שהורשע בשחיתות
המהומות במצרים: חילופי האשמות והתנערות מאחריות

אל-פאקי היה אחד מהדמויות הבולטות שנגדן מחו המפגינים המצרים, בעיקר בשל האופן המושמץ בו הציגה המדיה התקשורתית במצרים את המהפכה, שהדיחה את מובארק מכס הנשיאות. הוא נעצר כבר בפברואר האחרון בחשד ש"סיפסר ובזבז כספי ציבור".

מפגין מחוץ לאולם בו מתקיים משפטו של חוסני מובארק, קורא להוציאו להורג ואוחז בחבל תלייה, 14 באוגוסט 2011. AP Photo/Khalil Hamra, AP
מפגינים מוחים מחוץ לבית המשפט/AP, AP Photo/Khalil Hamra

מתן גזר הדין, ששודר בערוץ הטלוויזיה הממלכתי, נגעה לאישומים נגד אל-פאקי ואל-שייח' בגין בזבוז 1.6 מיליון דולרים על רכישת סדרות דרמה. זאת ועוד, דרשה התביעה מאל-פאקי לשלם 1.9 מיליון דולרים כפיצוי על כך שמנע מתחנות טלוויזיה פרטיות לשדר את משחקי הכדורגל במהלך 2010-2009 ובתחילת 2011-2010. בכתב התביעה נאמר כי אל-פאקי עשה זאת על מנת לקדם את "האינטרסים האישיים שלו כחלק מניסיון לכפות את שליטתו ואת מדיניות המדיה בראשה עמד על התחנות הללו".

בתחילת ספטמבר זוכה אל-פאקי מאישומים אחרים, לפיהם דרש 36 מיליון לירות מצריות משר האוצר המצרי לטובת קמפיין תקשורתי שמטרתו לקדם את מובארק.

לפני כשבוע וחצי גזר בית המשפט את דינו של בכיר אחר במשטרו של מובארק, המזכ"ל לשעבר של מפלגת השלטון במצרים, אחמד עז. הוא נידון לעשר שנות מאסר ולקנס של 600 מיליון לירות מצריות בגין מעשי שחיתות. עז, שהונו הוערך במיליארדים, נחשב לאחד האנשים החזקים ביותר במשטר הקודם, שהופל בהפיכה לפני יותר מחצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully