וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנים לבכיר במשטר מובארק שהורשע בשחיתות

ניר יהב

15.9.2011 / 15:45

אחמד עז, מיליארדר ששימש כמזכ"ל מפלגת השלטון במצרים, חויב גם לשלם קנס של 100 מיליון דולר, בעקבות הרשעתו בשימוש בכספי ציבור כדי לקדם את חברות הברזל שבבעלותו

גזר דין נוסף לבכיר במשטרו של חוסני מובארק: המזכ"ל לשעבר של מפלגת השלטון במצרים, אחמד עז, נידון היום (חמישי) לעשר שנות מאסר ולקנס של 600 מיליון לירות מצריות (כ-100 מיליון דולרים), בגין מעשי שחיתות.

מלבד תפקידו הפוליטי, עז היה גם איש עסקים מצליח, שהיה מקורב מאד לגמאל מובארק, בנו של הנשיא. עז, שהונו הוערך במיליארדים, נחשב לאחד האנשים החזקים ביותר במשטר הקודם, שהופל בהפיכה לפני יותר מחצי שנה.

בין היתר, היה עז הבעלים וראש מועצת המנהלים של מפעל הברזל הגדול ביותר במצרים, ואף כונה במצרים "קיסר הברזל". הוא נעצר לפני כחצי שנה בחשד שהשתמש בכספי ציבור וקידם את החברות השייכות לו בזכות קשריו עם השלטונות. מספר ימים לאחר שהחלו הפגנות המחאה נגד משטרו של מובארק, הוא התפטר מתפקידו כמזכ"ל המפלגה - ובכך סימן את תחילת קריסתו של המשטר.

מצרים שאחרי מובארק - עוד כותרות:
מדוע הסתבך ארדואן עם "האחים המוסלמים" במצרים?
אחרי ההתפרעות בשגרירות: חילופי האשמות והתנערות מאחריות
מהומה במשפט מובארק: הדיון הופסק לאחר חצי שעה
בקשתו האחרונה: מובארק ביקש להיקבר לצד נכדו

מזכ"ל מפלגת השלטון של מצרים, אחמד עז (משמאל) ושר התיירות לשעבר זוהייר גראנה, בכלב בבית משפט בו הם עומדים לדין על שחיתות, קהיר, 24 בפברואר 2011. AP
עז/AP

בגזר הדין היום הורה בית המשפט לבטל את הרישיונות שהעניקה המדינה לשתי חברות מתחום הברזל שבבעלותו של עז. עם הקראת גזר הדין, פרצו באולם בית המשפט גילויי שמחה סוערים של אזרחים שהגיעו לחזות במו עיניהם במשפט. מנגד, עורכי דינו של עז הוכו בתדהמה למשמע החלטת בית המשפט, לאחר שהביעו ביטחון שהוא יזוכה בזכות הראיות שהוצגו בפני השופטים.

באותו משפט נידון גם ראש הרשות לפיתוח תעשייתי לשעבר, עומאר עסל, לעשר שנות מאסר ולקנס של מיליארד ו-660 מיליון לירות מצריות.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully