וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: אם מובארק יורשע - יוטל עליו עונש מוות

ניר יהב

3.1.2012 / 11:42

גורם משפטי אמר כי הכרעה במשפטו של נשיא מצרים לשעבר צפויה להתקבל בתוך חצי שנה. "הפרקליטות תבקש להטיל את העונש החמור ביותר", הסביר. המשפט התחדש, התביעה מתפרשת על 50,000 עמודים

"בחצי השנה הקרובה תתקבל הכרעה במשפטו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק" - כך אמר היום (שלישי) גורם משפטי במדינה לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. לדברי הגורם, אם מובארק יורשע בסעיפי האישום נגדו, הכוללים בין היתר הרג מפגינים ושחיתות, יוטל עליו עונש מוות. "הפרקליטות תבקש להטיל את העונש החמור ביותר על מובארק ועל שר הפנים לשעבר חביב עאדלי - והוא הוצאה להורג", הסביר הגורם.

משפטם של מובארק, עאדלי, ושני בניו של מובארק - עלא וגמאל - יתחדש היום, ובשלושת הימים הקרובים צפוי בית המשפט להאזין לטיעוני התביעה, במהלכם ינסו הפרקליטים להציג הוכחות לכך שמובארק הורה להרוג מפגינים. לאחר מכן, יאזינו לטיעוני ההגנה. המשפט התחדש למעשה כבר אתמול, עם הגעתו של מובארק על אלונקה לבניין האקדמיה המשטרתית בקהיר, אולם כעבור זמן קצר הופסק הדיון מבלי שחלה התקדמות מיוחדת. אב בית הדין, השופט אחמד רפעת, גילה במהלך הדיון הפרוצדורלי כי התביעה נגד הארבעה מתפרשת על פני 50,000 עמודים.

דרישה לזמן את טנטאווי למסור עדות

כבכל יום דיונים במשפט, התאספו אתמול מתנגדיו של מובארק, כמו גם תומכיו, מחוץ לבית המשפט. "שנה חלפה ואף לא פסיקה אחת נפסקה נגד מובארק או אחד מעוזריו - זה בלתי מתקבל על הדעת", אמרה מפגינה. פרקליטיהם של האזרחים המצרים שנהרגו ונפצעו במהלך אירועי המהפכה דרשו מהשופט לזמן את ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, למסור עדות, כמו גם את הרמטכ"ל המצרי סאמי ענאן. כן דרשו מהפרקליטות לפרסם דו"ח רפואי סביב מצבו הבריאותי של מובארק וכן להעבירו לבית החולים בכלא "טרה", שם נמצאים כל בכירי המשטר, שכן "עלויות העברתו במסוק מהמרכז הרפואי העולמי לבית המשפט גבוהות מאד".

המשפט הופסק לפני כחודשיים על מנת לאפשר להרכב מיוחד לדון בעתירת פרקליטי התביעה להחליף את השופט אחמד רפעת. אולם למרות זאת, העתירה נדחתה - ורפעת ממשיך לעמוד בראש הרכב השופטים. מובארק כפר בכל האישומים עם פתיחת המשפט באוגוסט, ולצד זאת לאחר שני דיונים פומביים הוחלט לסגור אותו לקהל, ומאז הוא מתנהל ללא מצלמות. באחד הדיונים בחודש ספטמבר אף פרץ עימות בתוך אולם בית המשפט לאחר שאחד הפרקליטים גידף את מובארק, והדיון הופסק לחצי שעה.

עוד באותו נושא:
צפו: מובארק הובל על אלונקה לחידוש משפטו בקהיר
על רקע המהומות במצרים: משפט מובארק מתחדש

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully