וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה במשפט מובארק: להוציאו להורג בתלייה

ניר יהב

5.1.2012 / 18:34

התובעים דורשים את גזר הדין המקסימלי גם לשני בניו של מובארק ולשר הפנים לשעבר, בעקבות מעורבותם בהרג מפגינים. בתביעה טוענים גם כי כוחות הביטחון אינם משתפים פעולה עם החקירה

צוות התביעה במשפטו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, דרש היום (חמישי) מבית המשפט לגזור עונש מוות בתלייה על הנשיא לשעבר, על שני בניו, גמאל ועלא, ועל שר הפנים לשעבר, חביב עאדלי. "התביעה דורשת את העונש המקסימלי עבור מובארק ושאר הנאשמים - מוות בתלייה", אמר מוסטפא חאטר מצוות התביעה בבית המשפט. מובארק נאשם כי הורה על הרג מפגינים במהלך ההתקוממות העממית שפרצה ב-25 בינואר, ונמשכה 18 ימים.

אתמול טענה התביעה כי יש בידיה הוכחות לכך שמובארק היה מעורב בהרג מפגינים, והוסיפו כי ההרג יכול היה להימנע. "מובארק יכול היה להוציא צו המורה לעצור את השימוש באלימות נגד מפגינים בלתי-אלימים", ציינו. כמו כן, מתחה התביעה ביקורת חריפה על כוחות הביטחון, על משרד הפנים ועל מנגנוני המודיעין, שאינם משתפים פעולה, לדבריה, עם החקירה.

בימים האחרונים קיימו השופטים, ובראשם אב בית הדין אחמד רפעת, דיון בטיעוני התביעה. רפעת הודיע כי המשפט יימשך בשבוע הבא, בימים שני ושלישי. במסגרת טיעוני התביעה, אמר שלשום התובע הראשי במשפט, מוסטפא סלימאן, כי הנשיא לשעבר אינו ראוי לרחמים, מאחר והוא "זיהם את ההיסטוריה הצבאית". לדבריו, מעשיו של מובארק הביאו להתפשטות השחיתות, הגנה על המושחתים ועליית מחירים. הוא הוסיף והאשים את מובארק כמי שהפך את העשירים לעשירים יותר, ואת העניים לעניים יותר.

סלימאן המשיך לתקוף את שלטונו של הנשיא לשעבר, באומרו כי מובארק הקדיש את כל מאמציו בשנים האחרונות כדי לפעול להעברת השלטון לבנו גמאל, תוך כדי זיוף תוצאות הבחירות. "היושר והשקיפות הושלכו לביוב, כשמובארק העדיף את האינטרס האישי שלו על פני אלו של הציבור. מעמדה הבינלאומי של מצרים נפגע והיא איבדה ממעמדה תחת שלטון העריץ הזה", אמר. בתגובה, אמר אחד מפרקליטיו של מובארק בתום הדיון כי טענות התביעה "חסרות בסיס ראייתי".

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com


עוד בנושא:
התביעה במשפט מובארק: "הוא זיהם את ההיסטוריה"
צפו: מובארק הובל על אלונקה לחידוש משפטו בקהיר
"אם יתברר שמובארק סוכן ציוני, שייקבר בישראל"

נשיא מצרים המודח חוסני מובארק מוכנס לעוד דיון במשפטו, 5 בינואר 2012. רויטרס
הנשיא המודח מוכנס לאולם בית המשפט, כרגיל על אלונקה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully