וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: רוב לאחים המוסלמים בפרלמנט המצרי

ניר יהב

21.1.2012 / 17:30

מפרסום התוצאות הרשמיות של הבחירות לבית התחתון בפרלמנט המצרי עולה כי תנועת האחים המוסלמים זכתה בכמחצית מהמושבים. ישיבת הפרלמנט הראשונה צפויה להתקיים כבר בשני הקרוב

מפלגת "החירות והצדק", השייכת לתנועת האחים המוסלמים במצרים, זכתה ב-47.18 אחוזים מקולות הבוחרים, שהעניקו לה 235 ממושבי הפרלמנט המצרי, כך עולה היום (שבת) מפרסום התוצאות הסופיות של הבחירות לבית התחתון בפרלמנט המצרי. המפלגה הסלפית "א-נור", המזוהה עם האסלם הקיצוני, זכתה במקום השני בבחירות עם 121 מושבים. בפרלמנט המצרי 498 מושבים למפלגות הנבחרות ועוד עשרה מושבים הממונים על ידי הצבא. ישיבת הפרלמנט הראשונה צפויה להתקיים ביום שני.

המפלגה השלישית בגודלה בפרלמנט המצרי היא דווקא המפלגה הליברלית, "אל-וופד", שזכתה בכעשרה אחוז מהמושבים, ולמקום הרביעי הגיע "הגוש המצרי", המורכב ממפלגות ליברליות וחילוניות. הסיכוי ששתי המפלגות הללו ישתפו פעולה עם "החירות והצדק" של האחים המוסלמים ומפלגת "א-נור" הוא אפסי, על אף ניסיונות של מנהיג "החירות והצדק" לשכנע את מנהיג מפלגת "אל-וופד" בכך.

לפני כשבוע נפגש נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, עם מנהיג תנועת האחים המוסלמים, מוחמד בדיע ועם סגנו, ובירך אותם על ניצחון מפלגתם בבחירות. דובר האחים המוסלמים, מחמוד רזלאן, סיפר כי קרטר בירך את התנועה והוסיף כי "הוא משוכנע שהעם המצרי אוהב את האחים המוסלמים".

עוד בנושא:
עכשיו זאת עובדה: המחנה האיסלמי כבש את מצרים
מצרים מרגיעה: "הסכם השלום עם ישראל יכובד"
מס' 2 באחים המוסלמים: לעולם לא נכיר בישראל

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully