וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מרגיעה: "הסכם השלום עם ישראל יכובד"

ניר יהב

6.1.2012 / 8:45

על רקע ההצהרות התוקפניות מצד תנועת האחים המוסלמים, לפיהן לעולם לא תכיר בישראל, השמיע שגריר מצרים בוושינגטון הסתייגות נחרצת. "אנו מכירים בחשיבות ההסכם עם ישראל"

על רקע האיומים של שנשמעו מכיוון האחים המוסלמים במצרים, לפיהם התנועה לעולם לא תכיר בישראל, ניסה הלילה (שישי) שגריר מצרים בארצות הברית, סמאח שקורי, לצנן מעט את האווירה המתוחה בין קהיר לירושלים. בראיון לסוכנות הידיעות "בלומברג" אמר שקורי כי "הציבור המצרי מכיר בחשיבות" של ההסכם עם ישראל ואת היציבות שהוא מקדם.

סגן מנהיג תנועת האחים המוסלמים, ד"ר רשאד ביומי, הדגיש כאמור בתחילת השבוע בראיון לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי תנועתו לא תכיר בישראל. "האם התנאי לשלוט במצרים הוא להכיר בישראל? הדבר הזה אינו סביר, יהיו התנאים אשר יהיו", אמר. "לא נכיר בישראל בשום אופן. זוהי ישות אויבת, כובשת, גוזלת ופושעת. אף אדם החבר בתנועת האחים המוסלמים לא יישב לעולם בעתיד עם ישראל. לא אוכל להרשות לעצמי לשבת עם פושע. לא נקיים איתה קשרים בשום מצב".

בהתייחסו להסכם השלום בין ישראל למצרים אמר ביומי: "ננקוט בצעדים המשפטיים ההגיוניים כלפי הסכם השלום. הסכם זה בשום אופן לא מחייב אותי, והעם המצרי יביע את עמדתו כלפיו. בשלב זה 'האחים המוסלמים' מכבדים את ההסכמים הבינלאומיים, אולם בכוונתנו לנקוט בצעדים המשפטיים הנדרשים כלפי הסכם השלום שנחתם עם הישות הציונית. לכל צד יש זכות לבחון מחדש את ההסכם". על כך אמר הלילה השגריר המצרי בוושינגטון כי "תמיד יש אפשרות להסכמה מצד שני הצדדים לדון מחדש על אזורים מסוימים. עם זאת, אין שום סכנה להסכם השלום".

בתוך כך, גם דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ויקטוריה נולנד, התייחסה הלילה לאיומים שנשמעו מצד האחים המוסלמים במצרים. בתדרוך לכתבים אמרה נולנד כי התנועה הבטיחה לארצות הברית, לכבד את הסכם השלום עם ישראל. לדבריה, "הם העבירו לארה"ב ערבויות בכל הנוגע לכיבוד הסכם השלום בין מצרים לישראל. הם התחייבו למטרה זו. קיבלנו ערבויות מכמה פלגים ונמשיך להשקיע מאמצים כדי לקבל ערבויות נוספות בעתיד".

נולנד אמרה עוד כי עוזר שרת החוץ האמריקנית לענייני המזרח הקרוב, ג'פרי פלטמן, הנמצא כעת בקהיר "מקיים שורה של פגישות שבמהלכן הוא דן בשלב השלישי והאחרון של הבחירות לבית התחתון בפרלמנט המצרי". בבחירות אלו זכו המפלגות האיסלמיות לרוב: מפלגת "החירות והצדק" של האחים המוסלמים זכתה עד כה לכ-60% מהקולות ואילו המפלגה הסלפית "א-נור" גרפה יותר מרבע מהקולות.

עוד בנושא:

ההצהרות הלוחמניות של בכיר האחים המוסלמים נגד ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully