וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: ה"קונקורדיה" שוב זזה, החילוץ הוקפא

הספינה החליקה עוד כמה ס"מ, בפעם השנייה ביומיים. היום, ברגע שיוחלט כי אפסו הסיכויים למצוא בחיים את 24 הנעדרים, יחל פינוי האוניה. התירוץ החדש של הקפטן: "נפלתי לסירה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

הצוללנים ועובדי ההצלה הקפיאו הבוקר (רביעי) את המאמצים לאתר ניצולים בספינה הטבועה "קוסטה קונקורדיה", לחופיה המערביים של איטליה, בפעם השנייה ביומיים האחרונים, לאחר שהספינה שוב זזה קלות על משטח הסלע שעליו היא תקועה, סמוך לאי ג'יליו. דובר שירותי הכבאות של טוסקטנה, לוקה קארי, הסביר כי הספינה זזה במספר סנטימטרים, באופן שעשוי לסכן את חייהם של צוותי ההצלה. בשלב זה לא ברור מתי, אם בכלל, יחודשו המאמצים. גם שלשום, לאחר אירוע דומה, הופסקו מאמצי החילוץ למספר שעות, וחודשו. לפני הפסקת הפעילות היום גם התמוטט אחד מעובדי ההצלה עקב תשישות, ופונה לבית חולים.

ההתפתחות האחרונה מגיעה ביום הרביעי לאחר הטביעה, כשגם כך הולכים ודועכים הסיכויים למצוא עוד ניצולים. עובדי ההצלה דיווחו כי בדקו כבר כמעט את כל חלקי הספינה שנמצאים מעל קו המים, ולא מצאו זכר ל-24 הנוסעים ואנשי הצוות שעדיין מוגדרים נעדרים. עד כה נמצאו 11 גופות של הרוגים.

"הטיטניק האיטלקית" - עוד כותרות:
במשמר החופים צרחו על הקפטן הנוטש: "אתה תשלם"
הקרוז עולה ביוקר: מיקי אריסון הפסיד חצי מיליארד בדקות
סוף עצוב: נתן לאשתו חגורת ההצלה - וטבע למוות
פרשנות: "אסון שלא אמור להתרחש במאה ה-21"

עובדי הצלה ממשיכים בחיפושים על סיפון האוניה הטביעה "קוסטה קונקורדיה" לחופי איטליה, 17 בינואר 2012. רויטרס
עובדי ההצלה על הסיפון, אתמול/רויטרס

מאוחר יותר היום, ברגע שיוחלט כי אפסו סופית הסיכויים למצוא ניצולים חיים, אמור להתחיל מבצע חילוצה של האוניה עצמה מאתר הטביעה. במקביל, יחל לפעול באתר הטביעה גם צוות מומחים הולנדי שיקדח את דרכו אל מכלי הדלק של האוניה, כדי לשאוב מהם כ-2,000 טונות דלק. המבצע הזה צפוי להימשך מספר שבועות. מומחים מעריכים כי הסיכון לדליפת דלק לים אינו גבוה.

הפעולות באתר הטביעה נמשכות על רקע העדויות הבלתי נתפשות הממשיכות להתפרסם לגבי תפקודו - או יותר נכון, חוסר תפקודו - של קברניט הספינה, פרנצ'סקו סקטינו, במהלך האסון, שנגרם ככל הנראה בשל החלטתו התמוהה לנווט את האוניה כה קרוב לחוף האי. אתמול פורסמו קטעים משיחות הקשר שקיים עם משמר החופים, שעה שכנראה כבר היה בדרכו לחוף, בהן חוזר המפקד המקומי ופוקד עליו בצעקות לשוב לספינה, אך הוא מתעלם. פחות או יותר באותו זמן, הוא טיפס על הסלעים בחוף, תפס מונית וביקש מהנהג לקחת אותו "רחוק ככל האפשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קברניט הספינה הטבועה "קוסטה קונקורדיה", פרצ'סקו סקטינו, מובל להארכת מעצר בעיירה גרוסטו, איטליה, 17 בינואר 2011. רויטרס
הואשם - ושוחרר למעצר בית. סקטינו מובל לדיון בהארכת מעצרו, אתמול/רויטרס

אתמול הואשם סקטינו באופן רשמי בבית משפט בעיירה גרוסטו באחריות לטביעת האוניה ובגרימת מותם של ההרוגים, כמו גם בנטישת הספינה בטרם עת. למרות האישומים הקשים והעדויות המפלילות הרבות, הוא שוחרר למעצר בית. בד בבד, פורסמו היום בעיתונות האיטלקית קטעים מחקירתו, ובין היתר דווח כי הוא ניסה לטעון כי "נפל" מהאוניה לסירת ההצלה, ולכן לא יכול היה לנהל את מבצע החילוץ. התירוץ הזה נשמע גם בדבריו עם משמר החופים, בהקלטות הקשר שפורסמו אתמול.

אתר טביעת הספינה "קוסטה קונקורדיה" לחופי איטליה, 18 בינואר 2012. רויטרס
מבט על הספינה מהנמל, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully