וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן תאבטח מדענים; אחמדינג'ד: "האויב במצוקה"

בעקבות החיסול בטהרן, הורה נשיא אירן להגביר את אבטחת המדענים במדינה. בהתייחסות ראשונה לפרשה, אמר כי "טרור לעולם לא ירפה את ידי האומה האירנית. נחישותנו רק גוברת"

באירן עדיין לא נרגעו מההתנקשות במדען הגרעין מוסטפא אחמדי רושאן בשבוע שעבר, בלב טהרן, והיום (שלישי) התייחס לפרשה לראשונה הנשיא, מחמוד אחמדינג'ד, שהיה בסיור במדינות אמריקה הלטינית בעת החיסול. "זו הוכחה ניצחת למצוקה ולאכזבה של האויב הבריון", נאמר בהודעה מטעם הנשיא, על פי דיווח סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA.

דבריו של אחמדינג'ד הוקראו בטקס השנתי לזכר חללי תעשיית הגרעין האירנית, שאוחד עם האזכרה במלאות שבוע למותו של רושאן. "ידיהם השטניות של הכוחות ההגמוניים (הכוונה למעצמות המערב) וסוכני המשטר הציוני שדדו מהקהילה המדעית והאקדמית האירנית את אחד ממדעניה הצעירים", נכתב עוד בהודעה. "על הפושעים המאמינים כי יוכלו לחבל בהתקדמותה של אירן באמצעות פעולות טרור לדעת כי מעשיהם לעולם לא ירפו את ידי האומה האירנית וימנעו ממנה להמשיך להתקדם לעבר השגשוג". ההיפך, הוסיף, הוא הנכון - "פעולות כאלו רק יגבירו את הנחישות האירנית לצעוד לעבר הישגים".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד עם סגנו, מוחמד רזה רחימי, דצמבר 2009. Vahid Salemi, AP
"היות שהמעצמות היהירות והמשטר הציוני לא הצליחו לפגוע בהתקדמות המדעית האירנית באמצעות סנקציות, הם פתחו במסע טרור". רחימי/AP, Vahid Salemi

בשולי הטקס, על פי דיווח IRNA, דיבר גם סגנו של אחמדינג'ד, מוחמד רזה רחימי, והודיע כי הנשיא הורה על נקיטת אמצעי אבטחה מיוחדים למדענים במדינה, בעקבות החיסול. "על הגורמים הרלוונטיים לנקוט צעדים כדי למנוע פעולות טרור נגד משעני המדינה", אמר, והוסיף גם הוא כי "התקפות הטרור לא יעצרו את ההתקדמות המדעית של אירן". עוד לדבריו, "היות שהמעצמות היהירות והמשטר הציוני לא הצליחו לפגוע בהתקדמות המדעית האירנית באמצעות סנקציות, הם פתחו במסע טרור".

אחמדי רושאן, כימאי בן 32, היה מנהל בכיר במתקן להעשרת אורניום בנתנז - אחד האתרים המרכזיים בתוכנית הגרעין האירנית. מאז ההתנקשות ביום רביעי שעבר - החמישית נגד מדען גרעין אירני בתוך שנתיים - האשימו כמה בכירים אירנים את ישראל, את ארצות הברית וגם את בריטניה בחיסול, ואף טענו כי יש ראיות לכך. באירן נשמעו גם קריאות לנקמה, ועיתון המזוהה עם השלטון אף תבע "לחסל את מנהיגי ישראל". אתמול הודיע יו"ר הפרלמנט האירני, עלי לריג'אני, כי אירן עצרה חשודים במעורבות בחיסול, אך לא פירט דבר לגבי זהות העצורים או מספרם. המעצרים הגיעו על רקע פרסומים שונים בתקשורת הבינלאומית, בין היתר ב"סנדיי טיימס" ובמגזין "טיים", שפירטו לגבי האופן, לכאורה, בו הוציא המוסד הישראלי לפועל את החיסול.

אירן - עוד כותרות:
מחזיק "התיק האירני": לא נותר זמן רב לסנקציות
ארה"ב: מי רצח אירנית שפעלה למען זכויות נשים?
הטיימס: הרגע בו חיסול המדען "בידי המוסד" כמעט נכשל
שעת הכושר לנקמת חיזבאללה ואירן / יורם שוייצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully