וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן דורשים נקמה: "לחסל את מנהיגי ישראל"

בעיתון שמרני המקורב לשלטון פורסם מאמר פרי עטו של העורך הראשי - שמונה לתפקיד על ידי חמינאי - בו הוא קובע כי "התנקשות בבכירים ובראשי הצבא של השלטון הציוני תהיה קלה"

הזעם בהנהגה האירנית על ההתנקשות במדען הגרעין מוסטפא אחמדי רושאן, אתמול (רביעי) בטהרן, קיבלה ביטוי היום בצורה הבוטה ביותר במאמר שפורסם בעיתון האירני השמרני "קייהאן", הנחשב למקורב לשלטון. במאמר פרי עטו של העורך הראשי של העיתון, שמונה לתפקיד באופן אישי על ידי המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלמית, עלי חמינאי, מופיעה קריאה מפורשת להתנקש בחיי ההנהגה הישראלית, כנקמה.

"עלינו להגיב בעוצמה נגד ישראל על מותו כשהיד של המדען הצעיר שלנו", כתב העורך, חוסיין שרייאטמדארי. "האנשים המושחתים הללו (הישראלים) ניתנים לזיהוי בקלות ונמצאים בהישג ידנו... התנקשות בבכירים ובראשי הצבא של השלטון הציוני תהיה קלה".

פיצוץ בטהרן, מדען גרעיני בכיר חוסל ברכבו, ינואר 2012. רויטרס
זירת ההתנקשות, אתמול בטהרן/רויטרס

לפי דיווחי התקשורת האירנית, רושאן, כימאי בן 32 ששימש כמנהל מחלקה במתקן להעשרת אורניום בנתנז וכמרצה באוניברסיטה, נהרג כתוצאה מפיצוץ מטען שהצמיד אופנוען למכוניתו, כשהיה בדרכו לעבודה בשעה 8:20 בבוקר. עוד שני עוברי אורח נפצעו, ואחד מהם מת מפצעיו בהמשך. מדובר בהתנקשות חמישית במדען גרעין אירני בתוך שנתיים - כולן במתווה דומה. בארה"ב גינו את ההתנקשות ואף מיהרו להבהיר כי "אנחנו לא קשורים לזה בשום צורה", ואילו באירן מיהרו להאשים את ישראל, ולהבהיר כי הפעולה לא תפגע בתוכנית הגרעין.

בישראל כמעט ונמנעו עד כה מהתייחסות פומבית להתנקשות, מלבד הודעתו של דובר צה"ל אמש בפייסבוק, כי "אני לא יודע מי בא חשבון עם המדען האירני, אבל בהחלט לא מזיל דמעה". אולם בתקשורת העולמית הופיעו היום דבריהם של גורמי ביטחון ישראליים שונים, המברכים על ההישג. כך למשל, בכיר לשעבר במערכת הביטחון שהתראיין בעילום שם ל"ניו יורק טיימס", אמר כי מדובר בצורת פעולה מוצלחת, בין היתר משום שהיא מהווה תחליף למלחמה גלויה וכוללת: "אני סבור שה'קוקטייל' המשלב דיפלומטיה, סנקציות ופעולות חשאיות עשוי להביא תוצאות. זו המדיניות הנכונה, כל עוד יש לנו זמן".

אירן - עוד כותרות:
חרם הנפט על אירן מתפוגג? חברות האריכו חוזים
אחמדינג'ד לא מבין מה רוצים מאירן: "פגענו במישהו?"
מי מחסל את מדעני הגרעין האירנים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully