וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד לא מבין מה רוצים מאירן: "פגענו במישהו?"

12.1.2012 / 10:47

בנאום בקובה נמנע נשיא אירן מהתייחסות לחיסול המדען, אך רשף אש וגיצים על המערב: "הקפיטלזים קורס, תודה לאל; יוצאים למלחמות כדי לזכות בנשיאות. ואנחנו? רק רוצים צדק"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

"האם פגענו במישהו? האם ביקשנו יותר משמגיע לנו? מעולם לא. מעולם לא. אנחנו רוצים לדבר רק על עשיית צדק". במילים אלה היתמם הלילה (חמישי) נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בנאום בפני סטודנטים באוניברסיטת הוואנה בקובה, בניסיונו להסביר מדוע הקהילה הבינלאומית ממשיכה בהטלת עיצומים על ארצו.

נשיא קובה, ראול קסטרו, מארח את נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, הוואנה, 11 בינואר 2011. רויטרס
נשיא אירן רוצה צדק חברתי. אחמדינג'ד/רויטרס

אחמדינג'ד הגיע לקובה לביקור בן יום אחד, לאחר ביקורים בוונצואלה ובניקרגואה, במסגרת סיור בן מספר ימים שהוא עורך באמריקה הלטינית. אמש נפגש עם נשיא קובה, ראול קסטרו. לפני שובו לטהרן, הוא צפוי עוד לבקר באקוודור, גם היא מדינה החברה בציר השמאל הסוציאליסטי ההולך ומתחזק ביבשת. עד כה, נמנע אחמדינג'ד במהלך הביקור בקובה מכל התייחסות למקרה האחרון של התנקשות במדען גרעין אירני, אתמול בטהרן - שבאירן כבר מייחסים לישראל. עם זאת, הוא הקפיד כהרגלו להטיח האשמות במעצמות המערב, ובייחוד בארה"ב.

"אלה שיוצאים למלחמות על מנת לזכות בבחירות לנשיאות, שהורגים אלפים על גבי אלפים, מיליונים על גבי מיליונים של אנשים, הלבבות שלהם ריקים מאהבה ומדאגה לשכניהם", אמר אחמדינג'ד בנאומו בהתייחסו למדינות המערב, אותן תקף גם על רקע כלכלי, כמצופה ממנו בהתחשב בקהל: "תודה לאל, אנחנו כבר רואים איך השיטה הקפיטליסטית נמצאת בירידה במקרים שונים. היא נמצאת במבוי סתום בעקבות השינויים הפוליטיים והתרבותיים. אין מילים חדשות למילה אנושיות. אתם רואים שכשאין להם היגיון, הם משתמשים בנשק כדי להרוג ולהשמיד".

אירן - עוד כותרות:
הבית הלבן: "מגנים בתוקף את חיסול המדען באירן"
מי מחסל את מדעני הגרעין האירנים?
כך מתמודדת אירן עם נפילת המטבע: אל תסמסו דולר
"המוסד מגייס פליטים בעירק כדי לרגל באירן"

נשיא קובה, ראול קסטרו, מארח את נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, הוואנה, 11 בינואר 2011. רויטרס
"אתם רואים שכשאין להם היגיון, הם משתמשים בנשק כדי להרוג ולהשמיד". אחמדינג'ד עם קסטרו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully