וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד וצ'אווס התבדחו: יש בידינו פצצת אטום

10.1.2012 / 0:00

בפגישתם במהלך ביקורו של נשיא אירן בונצואלה, התגרו שני השותפים הותיקים לשנאה לארה"ב ואמרו שהפצצה ממש לידם. צ'אווס: "הגבעה הזאת נפתחת ובתוכה ישנה פצצת אטום גדולה שתצא החוצה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

על רקע הגינויים החריפים מהמערב, נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד מוצא זמן להגיע למקום בו מתקבל בחמימות יתרה. אחמדינג'ד הגיע אתמול (שני) לביקור בקראקס בירת ונצואלה ונפגש עם הנשיא, הוגו צ'אווס. במהלך הפגישה פיזרו השניים מחמאות ושבחים אחד לשני ואף לעגו לגינויי ארצות הברית והתבדחו שיש בידיהם פצצת אטום.

"למרות האנשים היהירים, שלא מאחלים לנו להיות ביחד, אנחנו נהיה מאוחדים לעולם", אמר אחמדיניג'ד לצ'אווס. ואילו צ'אווס קיבל את נשיא אירן במילים חמות אף יותר ואמר: "הטירוף האימפריאליסטי הפך לנטול כל רסן בצורה שלא נראתה הרבה מאוד זמן". ואם החגיגה והמחמאות לא הספיקו – בהמשך שני המנהיגים גם התחבקו, החזיקו ידיים, נראו קורנים והרעיפו חיבה יתרה.

נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד נפגש עם נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס בביקורו במדינה. רויטרס
"הדוברות האימפריאליסטית תגיד עכשיו שאחמדיניג'ד ואני יורדים למרתף הארמון על מנת לכוון את הכוונת על וושינגטון ולשגר פצצות וטילים". אחמדיניג'אד וצ'אבוו, אתמול/רויטרס

בהמשך החליט צ'אווס להתבדח על חשבון הנקודה הרגישה ביותר בפוליטיקה העולמית, ואמר שהפצצה הגרעינית מוכנה והצביע והראה, כביכול, שהיא מונחת מטרים ספורים מארמונו בו נפגשו השניים. "הגבעה הזאת נפתחת ובתוכה ישנה פצצת אטום גדולה שתצא החוצה", צחק צ'אווס ואף הוסיף כי "הדוברות האימפריאליסטית תגיד עכשיו שאחמדינג'ד ואני יורדים למרתף הארמון על מנת לכוון את הכוונת על וושינגטון ולשגר פצצות וטילים". "זה משעשע", אמר לסיום. נשיא אירן כמובן לא נותר אדיש למילותיו של צ'אווס, שותפו הנצחי למאבק נגד ארצות הברית, וציין כי "הנשיא צ'אווס הוא אלוף במלחמה באימפריאליזם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"המשטר האירני נואש לידידים"

אחמדינג'ד הגיע לקראקס בירת ונצואלה כחלק מסדרה של ביקורים מדיניים בכמה ממדינות דרום אמריקה, בראש משלחת רמת דרג של שרים ופקידים אירניים. תחנה אחת הבולטת בהיעדרה ממסלול הנסיעה היא ברזיל, השחקנית הכלכלית החשובה באזור. הנשיאה, דילמה רוסף, העדיפה להימנע מלהזמין את הנשיא האירני לשטחה, בניגוד לקודמה בתפקיד, לולה דה סילבה, שראה בו בן-בית. היום הוא צפוי להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא ניקרגואה הנכנס, דניאל אורטגה. במסגרת ביקורו ביבשת, בן חמישה ימים, יבקר הנשיא האירני גם בקובה ובאקוודור. ארבע מדינות אלה מקיימות קשרים רופפים עם ארצות הברית, ובמקביל חיזקו בשנים האחרונות את קשריהן עם טהרן, המתבטא בביקורים הדדיים ובניית קשרים דיפלומטיים ומסחריים.

טרם יציאתו לביקור ביבשת, קראה ארצות הברית למדינות אמריקה הלטינית להימנע מלחזק את קשריהן עם אירן. דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, אמרה כי המשטר האירני "נואש לידידים בשל הלחץ הגובר עליו". ואמנם, יש מי שטוען שרוסף כבר נענית לקריאה זו, גם אם לא בהתלהבות.

עוד באותו נושא:
אחמדינג'ד יוצא מחר לדרום אמריקה: "נואש לידידים"
עיתונאי אירני בארץ: המרוץ לגרעין עשוי להיפסק
ארה"ב לאירן: העשרת האורניום בקום - "לא מקובלת"

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully