וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סנקציות לצד פעולות חשאיות - מדיניות נכונה באירן"

בכיר בטחוני ישראלי לשעבר הסביר ל"ניו יורק טיימס" כי פעולות כמו חיסול המדען הן תחליף למלחמה כוללת, ואירן אינה יכולה להגיב עליהן: "כשאתה יורה, אל תתלונן שיורים עליך"

בישראל כמעט ונמנעו עד כה מהתייחסות פומבית להתנקשות במדען הגרעין אתמול (רביעי) בטהרן, החמישית בתוך שנתיים, מלבד הודעתו של דובר צה"ל אמש בפייסבוק, כי "אני לא יודע מי בא חשבון עם המדען האירני, אבל בהחלט לא מזיל דמעה". אולם בתקשורת העולמית מופיעים היום דבריהם של גורמי ביטחון ישראליים שונים, המתברכים בהישג. כך למשל, בכיר לשעבר במערכת הביטחון שהתראיין בעילום שם ל"ניו יורק טיימס", אמר כי מדובר בצורת פעולה מוצלחת, בין היתר משום שהיא מהווה תחליף למלחמה גלויה וכוללת: "אני סבור שה'קוקטייל' המשלב דיפלומטיה, סנקציות ופעולות חשאיות עשוי להביא תוצאות. זו המדיניות הנכונה, כל עוד יש לנו זמן".

אותו בכיר נמנע מכל התייחסות פרטנית למקרה עצמו, אך הסכים לומר עוד כמה מילים כלליות בנושא, ובין היתר עמד על כך שחוסר הוודאות לגבי הגורמים העומדים מאחורי ההתנקשות הוא דבר מועיל. "אם אי אפשר להוכיח דבר, אי אפשר גם להגיב. כשברור לגמרי מי עומד מאחורי התקפה, העולם מתנהג אחרת".

הבכיר הזכיר עוד כי גם אירן רחוקה מלהיות טלית שכולה תכלת בכל הקשור למעשי התנקשות ברחבי העולם, ובין היתר הובילה גל של חיסולי מנהיגי אופוזיציה אירניים בשנות ה-80 וה-90. באחרונה, הזכיר, נחשפה מזימה אירנית להתנקש בשגריר ערב הסעודית בוושינגטון. "יש פתגם בערבית", הוסיף בנימה מחויכת, "אם אתה יורה, אתה לא יכול להתלונן שיורים עליך".

פיצוץ בטהרן, מדען גרעיני בכיר חוסל ברכבו, ינואר 2012. רויטרס
רכבו של רושאן לאחר ההתנקשות, אתמול בטהרן/רויטרס

לפי דיווחי התקשורת האירנית, מוסטפא אחמדי רושאן, כימאי בן 32 ששימש כמנהל מחלקה במתקן להעשרת אורניום בנתנז ומרצה באוניברסיטה, נהרג כתוצאה מפיצוץ מטען שהצמיד אופנוען למכוניתו, כשהיה בדרכו לעבודה בשעה 8:20 בבוקר. עוד שני עוברי אורח נפצעו, ואחד מהם מת מפצעיו בהמשך. בארה"ב גינו את ההתנקשות ואף מיהרו להבהיר כי "אנחנו לא קשורים לזה בשום צורה", ואילו באירן מיהרו להאשים את ישראל, ולהבהיר כי הפעולה לא תפגע בתוכנית הגרעין.

דבריו של הבכיר הישראלי מובאים במסגרת כתבה נרחבת ב"ניו יורק טיימס", שכמו כלי תקשורת נוספים בעולם, ממשיך לעסוק ב"מלחמה החשאית" המתנהלת לכאורה כלפי אירן, ומתבטאת במה שמצטייר כשורה ארוכה של פעולות חשאיות הפוגעות בתעשיית הנשק האירנית בכלל, ובתעשיית הטילים והגרעין בפרט. "לפי הערכות המומחים", נכתב בכתבה, "רוב הפעולות נעשות על ידי ישראל".

עוד בנושא:
שוב פיצוץ מסתורי באירן: מדען גרעין בכיר חוסל
אירן מבהירה: רצח המדען לא יפגע בתכנית הגרעין
הבית הלבן: "מגנים בתוקף את חיסול המדען באירן"
אחמדינג'ד לא מבין מה רוצים מאירן: "פגענו במישהו?"
מי מחסל את מדעני הגרעין האירנים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully