וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נעצרו חשודים בהתנקשות במדען הגרעין

יו"ר הפרלמנט לריג'אני הודיע על מעצר החשודים בחיסולו של מוסטפא אחמדי רושאן, אך לא פירט לגבי זהותם או מספרם. לדבריו, האירנים ינקמו בישראל - "אך באופן לא-טרוריסטי"

הרשויות באירן עצרו מספר חשודים בהתנקשות במדען הגרעין מוסטפא אחמדי רושאן, בשבוע שעבר בטהרן - כך הודיע היום (שני) יו"ר הפרלמנט האירני, עלי לריג'אני. "גילינו כמה רמזים, ונעשו כמה מעצרים. החקירה נמשכת", אמר לריג'אני בראיון לרשת הטלוויזיה האירנית בערבית, "אל-עלאם". הוא לא פירט מתי והיכן נערכו המעצרים, ולא מסר כל פרטים נוספים על זהות העצורים או מספרם.

אחמדי רושאן, כימאי בן 32, היה מנהל בכיר במתקן להעשרת אורניום בנתנז - אחד האתרים המרכזיים בתוכנית הגרעין האירנית. מאז ההתנקשות ביום רביעי שעבר, האשימו כמה בכירים אירנים את ישראל, את ארצות הברית וגם את בריטניה בחיסול, ואף טענו כי יש ראיות לכך. באירן נשמעו גם קריאות לנקמה, ועיתון המזוהה עם השלטון אף תבע "לחסל את מנהיגי ישראל". גם לריג'אני, בדבריו היום, קרא לנקום את דמו של המדען - אך "בטקטיקות לא טרוריסטיות".

בעקבות ההתנקשות בטהרן - עוד כותרות:
הטיימס: הרגע בו חיסול המדען "בידי המוסד" כמעט נכשל
פרס: למיטב ידיעתי, ישראל לא מעורבת בחיסול באירן
"סנקציות לצד פעולות חשאיות - מדיניות נכונה באירן"
שעת הכושר לנקמת חיזבאללה ואירן / יורם שוייצר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוסטפא אחמדי רושאן עם בנו, בצילום שהעלה לפני מותו לרשת חברתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו נעניש את האחראים", אמר לריג'אני. "לא נהסס להעניש את השלטון הציוני, כדי שיבין שלפעולות כאלו יש השלכות ברורות. ללא ספק תהיה תגובה, אך היא תהיה לא-טרוריסטית באופיה".

הדברים נאמרים על רקע הפרסום אתמול ב"סנדיי טיימס" הלונדוני, בין היתר ממקורותיו בישראל, המתיימר לחשוף את האופן בו עמד המוסד הישראלי מאחורי ההתנקשות. בכתבה נרחבת בעיתון נסקרת "משימת ההתנקשות הקלאסית" של המוסד, ומפורטים דירת המסתור, התצפיות והחיסול עצמו - "תוצאה של עבודה קשה ושל חודשים רבים של הכנה ושל איסוף מודיעין". בסוף השבוע ציטט גם המגזין "טיים" גורמי מודיעין מערביים ש"אישרו" כי המוסד עמד מאחורי החיסול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלווייתו של רושאן, ביום שישי בטהרן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully