וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מיני מאוס ברעלה: מיליארדר מצרי יעמוד לדין

נג'יב סאווריס הנוצרי אמנם התנצל על פרסום התמונות בטוויטר, בהן נראים זוג העכברים המצוירים בלבוש מוסלמי, אך בתביעה החליטו להעמידו לדין על "חילול קודש" - עבירה שעונשה עד 5 שנים

המחנה האיסלמי הולך ומכתיב את סדר היום במצרים: אחד האנשים העשירים במדינה יעמוד לדין בעבירה של "חילול קודש", בגלל איור קומי שפירסם בחשבון הטוויטר שלו. באיור נראים מיקי מאוס ומיני מאוס בלבוש מוסלמי מסורתי - מיקי עם זקן ומיני עם ניקאב (רעלה המסתירה את כל הפנים פרט לעיניים). לפי החוק המצרי, יכול העונש על עבירה זו, המוגדרת כ"שימוש בדת לשם הבעת רעיונות קיצוניים במטרה לזרוע פילוג ולפגוע באחדות הלאומית", לנוע בין שישה חודשי מאסר לחמש שנות מאסר.

נג'יב סאווריס, איל טלקומוניקציה קופטי-נוצרי, פירסם את התמונה ה"פוגענית" ביוני האחרון. לאחר שקמה סערה הוא הסיר אותה, התנצל והבהיר כי לא התכוון לפגוע באיש. אולם תלונה פלילית הוגשה נגדו, ואתמול (שני) החליטו בתביעה המצרית להעמידו לדין - החלטה שעלולה להגביר עוד יותר את המתיחות הגואה גם כך בין מצרים ההולכת ומתאסלמת למיעוט הקופטי הגדול (כ-10%) החי במדינה.

המיליארדר המצרי הנוצרי נג'יב סאווריס. Sandro Pace, FILE, AP
ידוע בביקורתו על רעלות לנשים. נג'יב סאווריס/AP, Sandro Pace, FILE

פרסום התמונות ביוני עורר סערה, ועשרות אלפי מצרים הצטרפו לקבוצות פייסבוק שגינו את סוואריס. ארגונים איסלמיים אף קראו לציבור להחרים את החברות הסלולריות שבבעלותו. המיליארדר, מצדו, מיהר להסיר את התמונה עם תחילת הזעם הציבורי, וצייץ התנצלות: "אני מצטער בפני כל אלו שאינם מתייחסים לזה כאל בדיחה, בסך הכל חשבתי שזו תמונה מצחיקה; לא התכוונתי לנהוג בחוסר כבוד כלפי איש. אני מתנצל". אולם ההתנצלות לא ציננה את הזעם הציבורי.

סוואריס, שהונו מוערך ב-2.5 מיליארד דולרים, ידוע בעמדותיו החילוניות ובהתנגדותו הפומבית נגד הפונדומנטליזם האיסלמי הגובר במדינה, ובייחוד למפלגת "א-נור" הסלפית. במיוחד הוא ידוע בביקורתו כלפי אילוצן של נשים לעטות רעלות. לאחר המהפכה בשנה שעברה, הוא ייסד מפלגה חילונית, הנקראת "המצרים החופשיים", שמועמדיה זכו להישגים דלים למדי בשלושת סיבובי הבחירות לבית התחתון של הפרלמנט שנערכו בחודש האחרון, בהן ניצחו האחים המוסלמים. המפלגה כבר הודיעה כי תחרים את הבחירות הקרובות לבית העליון, בשל חוסר הטיפול, לטענתה, בחשדות להטיית קולות בבחירות לבית התחתון.

עוד ממצרים:
האחים המוסלמים: "לא הבטחנו לכבד השלום"
התביעה במשפט מובארק: להוציאו להורג בתלייה
סערה במצרים: מי פרסם ראיון שקרי עם בראדעי?
שופט במצרים: להפסיק בדיקות הבתולין לעצורות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully