וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים המוסלמים במצרים: "לא הבטחנו לכבד השלום"

ניר יהב

7.1.2012 / 11:21

רק לפני יממה סיפרה דוברת מחלקת המדינה האמריקאית על ערבויות שקיבלה מהתנועה לכך שהסכם השלום עם ישראל יכובד, אך ראשיה טוענים בתוקף: "לא נכיר בישראל, ההסכם יובא למשאל עם"

תנועת האחים המוסלמים מכחישה את דבריה של דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, לפיהם התנועה נתנה לארה"ב ערבויות שתכבד את הסכם השלום עם ישראל. בכיר התנועה, איברהים מוניר, אמר היום (שבת) בראיון טלוויזיוני כי תנועתו לא נתנה שום ערבויות בנושא והבהיר כי הסכם השלום עם ישראל "יובא בפני העם המצרי במשאל עם על מנת שיקבל עמדה כלפיו".

גם ד"ר עיסאם עריאן, סגן יו"ר מפלגת "החירות והצדק" של האחים המוסלמים, הכחיש כי תנועתו נתנה הבטחות מסוג זה. בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון, אמר עריאן כי "אף אחד במצרים לא יכול לתת עכשיו ערבויות. כל מה שאומרים על הנושא הזה נועד ליצור בלבול ומבוכה בקרב אזרחי מצרים. המוסדות הם אלו שאמונים על הדיון בכל נושא. יחסי חוץ הם עניינה של המדינה ולא של מפלגה מסוימת". סובחי סאלח, בכיר בתנועה, היה תקיף ממנו ואמר לעיתון כי "עמדת התנועה ברורה ויציבה – לא נכיר בישראל. זוהי עמדתנו כאנשים וכתנועה אולם לא נכפה אותה על המדינה, אפילו אם נמלא משרות רמות-דרג בממשלה או בנשיאות, ואפילו אם נשלוט לגמרי במדינה". הוא הבהיר כי תנועתו מחויבת להסכמים בינלאומיים שנחתמו על ידי ממשלות העבר, ביניהם הסכם השלום עם ישראל, אך הוסיף כי "אין הסכמים מקודשים. ניתן לבחון כל הסכם מחדש לפי החוק הבינלאומי".

אתמול בלילה התייחסה נולנד לאיומים שנשמעו מצד האחים המוסלמים במצרים. בתדרוך לכתבים אמרה כי התנועה הבטיחה לארצות הברית לכבד את הסכם השלום עם ישראל: "הם העבירו לארצות הברית ערבויות בכל הנוגע לכיבוד הסכם השלום בין מצרים לישראל. הם התחייבו למטרה זו. קיבלנו ערבויות מכמה פלגים ונמשיך להשקיע מאמצים כדי לקבל ערבויות נוספות בעתיד".

נולנד אמרה עוד כי עוזר שרת החוץ האמריקנית לענייני המזרח הקרוב, ג'פרי פלטמן, הנמצא כעת בקהיר, "מקיים שורה של פגישות שבמהלכן הוא דן בשלב השלישי והאחרון של הבחירות לבית התחתון בפרלמנט המצרי". בבחירות אלו זכו המפלגות האיסלמיות לרוב: מפלגת "החירות והצדק" של האחים המוסלמים זכתה עד כה לכ-60% מהקולות ואילו המפלגה הסלפית "א-נור" גרפה יותר מרבע מהקולות.

לקריאה נוספת
רק אתמול: מצרים מרגיעה - "הסכם השלום עם ישראל יכובד"
ביום ראשון: מס' 2 באחים המוסלמים - "לעולם לא נכיר בישראל"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully