וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט במצרים: להפסיק בדיקות הבתולין לעצורות

27.12.2011 / 14:49

בעקבות חשיפת קיומן של הבדיקות המשפילות למפגינות בכיכר תחריר, דן בית המשפט בעתירה בנושא, והיום פסק: אסור לקיים את הבדיקות. בזמנו הסבירו בצבא: "לא רצינו שיאשימו בתקיפה מינית"

ניצחון לפמיניסטיות במצרים: בית משפט במצרים הורה היום (שלישי) להפסיק את קיומן של בדיקות בתולין כפויות, שנהגו לערוך לנשים שנעצרו בבתי כלא צבאיים. הפסיקה ניתנה בתגובה לעתירה שהגישה סמירה איברהים, אשה שטענה כי הצבא אילץ אותה לעבור בדיקת בתולין לאחר שנעצרה במהלך הפגנה בכיכר תחריר בקהיר ב-9 במרץ.

ארגוני זכויות אדם טענו כי היו עוד מקרים דומים רבים נוספים במהלך ההפגנות בקהיר השנה, וארגון "אמנסטי" אף הגיש בחודש מאי דו"ח בנושא, בו נטען כי נוסף על הבדיקה המשפילה, חיילים גם היכו מפגינות, הפעילו עליהן מכות חשמל וערכו עליהן חיפושים בעירום, תוך שהם מאיימים עליהן ומאשימים אותן בזנות.

המהומות במצרים התחדשו, דצמבר 2011. רויטרס
חיילים גוררים מפגינה בכיכר תחריר, החודש/רויטרס

בעקבות פרסום הדו"ח הודה גנרל מצרי כי אכן נערכו בדיקות כאלו לעצורות, והסביר כי הן נערכו כדי שהנשים לא יוכלו לטעון שנאנסו בעת ששהו במעצר. "לא רצינו שהן יאשימו שתקפנו אותן מינית או אנסנו אותן, ולכן רצינו להוכיח שלא היו בתולות מלכתחילה", אמר. "ואכן, אף אחת מהן לא הייתה בתולה". הוא הסביר עוד כי "הבנות שנעצרו לא היו כמו הבת שלך או שלי, הם שהו בכיכר משך זמן רב, עם גברים, באוהלים בהם מצאנו אלכוהול וסמים".

אולם היום פסק בית המשפט כי מדובר בנוהל פסול. "בית המשפט מורה בזאת להפסיק את עריכת הבדיקות", צוטט נשיא בית המשפט לעניינים מינהליים בקהיר, עלי פרקי. דבריו התקבלו בתשואות מצד מאות פעילי זכויות אדם שנכחו באולם.

"נעשה יום צדק", אמרה איברהים עצמה ל-CNN לאחר פסק הדין. "הבדיקות האלה הן פשע, והן אינן עולות בקנה אחד עם החוקה, הקובעת שוויון בין גברים לנשים. אני לא אוותר על זכויותיי כאשה וכבת אנוש".

עוד פמניזם נוסח מצרים: בלוגרית ערומה, גברים ברעלה

הפגנת נשים נגד השלטון הצבאי של מצרים בכיכר תחריר, קהיר, 20 בדצמבר 2011. רויטרס
נשים מפגינות בכיכר תחריר נגד השלטון הצבאי, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully