וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות במצרים: מפלגה איסלמית קיצונית במקום השני

ניר יהב

1.12.2011 / 9:10

הערב יפורסמו התוצאות הרשמיות של הסיבוב הראשון בבחירות, בו נבחרו שליש מחברי הפרלמנט. לאחר שנצחון האחים המוסלמים הובטח, נראה כי גם המפלגה המזוהה עם הזרם הסלפי בדרך להישג מרשים

מפלגת "החירות והצדק", המזהה עם תנועת "האחים המוסלמים" במצרים, דורשת להקים ממשלה בעקבות נצחונה הצפוי בסיבוב הראשון של הבחירות לפרלמנט המצרי. הנתונים הרשמיים של תוצאות הבחירות בתשעת המחוזות שבהם הצביעו (מתוך 27 בסך הכל) יפורסמו אמנם רק הערב (חמישי), אך מנתונים בלתי-רשמיים עולה כי התנועה שצפויה לנצח זכתה ליותר מ-40% מהקולות. "המפלגה שזכתה ברוב הקולות צריכה להקים את הממשלה", אמר היועץ המשפטי של מפלגת "החירות והצדק", שהבטיח כי מפלגתו תקים קואליציה עם מפלגות רבות "כדי לחזק את הדמוקרטיה".

הנתון המפתיע ביותר מתוצאות הבחירות המסתמנות הוא זכייתה של מפלגת "א-נור" במקום השני בבחירות. מפלגה זו היא מפלגה קיצונית-איסלמית המזוהה עם הזרם הסלפי באיסלם. עד למהפכה במצרים כלל לא הותר לה להתמודד בבחירות ובכיריה נרדפו ונעצרו ללא הרף על ידי משטרו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק. לפי נתונים בלתי-רשמיים, ייתכן ומפלגת "א-נור" קיבלה יותר כ-30% מהקולות.

פרשנים ומומחים מצרים לפוליטיקה אמרו כי הניצחון הצפוי של המפלגות האיסלמיות במצרים אינו אמור להפתיע. יחד עם זאת הבהירו כי גם בתוך הגוש האיסלמי יש כמה קולות, "ואפילו מחלוקות עמוקות". אחד המומחים העריך כי בפני הגוש האיסלמי עומדות שתי אפשרויות: עימות ישיר עם המועצה הצבאית העליונה - דבר העלול לפגוע קשות בתדמית האיסלמים; או לגבש עם המועצה עסקה שתבוא על חשבון דרישות המהפכה והעם.

כל הפרשנים והמומחים טענו כי דרישתם של "האחים המוסלמים" להקים ממשלה לא תיענה, וזאת משום שנשיא מצרים הוא זה שממנה ממשלה. "ראש הממשלה החדש שמונה, כמאל גנזורי, הוא מי שמרכיב כעת את הממשלה והממשלה הזו תמשיך לפעול עד לאחר שייבחר נשיא ושתגובש חוקה", אמרו.

בחודשים הקרובים ייערכו שני סבבי בחירות נוספים לבית התחתון של הפרלמנט, ב-18 המחוזות הנותרים, ולאחר מכן ייערכו בחירות לבית העליון.

עוד בנושא:
תוצאות ראשוניות: האחים המוסלמים מובילים במצרים
בחירות היסטוריות במצרים: הכירו את המתמודדים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully