וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות ראשוניות: האחים המוסלמים מובילים במצרים

ניר יהב

30.11.2011 / 10:40

בקהיר מרוצים מההתייצבות לקלפיות ביומיים האחרונים, ומעריכים שכ-70% מבעלי כרטיסי ההצבעה מימשו את זכותם הדמוקרטית. דיווחים רבים מצביעים שהאחים המוסלמים זכו במרבית הקולות

נתונים ראשוניים בבחירות במצרים מצביעים על הישג משמעותי לאחים המוסלמים. גם מפלגת "א-נור" האיסלמית-הרדיקלית, המזוהה עם הפלג הסלפי באיסלם ואשר הוקמה בעקבות אירועי המהפכה, זוכה לקולות רבים. הנתונים הראשוניים פורסמו הבוקר (רביעי), והם כוללים ספירה של קולות המצביעים בתשעה מבין 27 מחוזות ברחבי מצרים, בתום יומיים של הצבעה לבית התחתון של הפרלמנט.

השלטונות בקהיר דיווחו כי שיעור ההצבעה בסיבוב הראשון של הבחירות היה גבוה מאוד, ונאמד בכ-70% מכלל בעלי זכות הבחירה. הנתונים הרשמיים יפורסמו רק בימים הקרובים, וייתכן שיצביעו על שיעור הצבעה גבוה יותר. אתמול, עם סיום ההצבעה, הועברו מהקלפיות תיבות ההצבעה תחת אבטחה כבדה למטה הרשמי של ועדת הבחירות, על מנת לבצע ספירה של הקולות. היום צפויות להתפרסם תוצאות ראשוניות של כמה מועמדים עצמאיים שזכו במושבים בפרלמנט.

מנהיג האחים המוסלמים במצרים, מוחמד בדיע, נובמבר 2011. Khalil Hamra, AP
באחים המוסלמים טוענים שהמפלגה זכתה ברוב מוחץ, אך התוצאות הרשמיות טרם פורסמו/AP, Khalil Hamra

רשת אל-ערביה דיווחה שמספירת קולות האזרחים המצרים שהצביעו בחו"ל, עולה כי "האחים המוסלמים" קיבלו 70% מהקולות. בנוסף לשתי המפלגות האיסלמיות, ספירת הקולות הראשונה מעלה שגם כמה מפלגות ליברליות זכו לקולות רבים, בהן "המצרים החופשיים", "הברית", ו-"המפלגה המצרית הדמוקרטית החברתית".

המהומות בכיכר תחריר התחדשו לפנות בוקר

על אף שהבחירות עברו בשקט ובסדר יחסי, עם סיום ההצבעה התחדשו העימותים בכיכר תחריר שבקהיר. במהלך הלילה נפצעו כ-80 איש בעימותים, במהלכם השליכו צעירי הכיכר אבנים על השוטרים שהגיבו בירי גז מדמיע. לפני האירועים האלימים בירך ראש המועצה הצבאית העליונה את אזרחי מצרים על כך שיצאו בהמוניהם להצביע ושמרו על הליך תקין ומסודר.

עוד בנושא
מהומות בתחריר: המפגינים התעמתו עם רוכלי הכיכר
בחירות היסטוריות במצרים: הכירו את המתמודדים
ואולי השד האיסלמי במצרים אינו כזה נורא? / פרשנות


לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully