וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בתחריר: המפגינים התעמתו עם רוכלי הכיכר

על פי דיווחים, עוררו הרוכלים בכיכר תחריר את זעם המפגינים בכיכר אחרי שלטענתם, מכרו סמים ופגעו בתדמיתם של המוחים. במהלך העימותים האלימים נזרקו בקבוקי מולוטוב ונורו יריות

אחרי שני ימי הבחירות שלוו בשקט יחסי, חוזרת האלימות לכיכר תחריר בקהיר. לפחות 88 בני נפגעו, 28 מתוכם פונו לבית החולים. אמש (שלישי) פרצו העימותים האלימים בין מפגינים ששהו בכיכר, לבעלי עסקים ורוכלים בשטחה. הפצועים הוכו באמצעות אבנים ובקבוקי זכוכית וכן הושלכו עליהם בקבוקי זכוכית. על פי דיווחים בכלי התקשורת בעולם גם נורו מספר יריות.

מהומות בכיכר תחריר, קהיר, 23 בנובמבר 2011. רויטרס
"הרוכלים הוזהרו, אך למרות זאת לא הפסיקו". המהומות בכיכר תחריר בשבוע שעבר/רויטרס

עדי ראייה סיפרו לרשת CNN שהמהומות פרצו לאחר שהמפגינים, שנמצאים בכיכר משבוע שעבר בדרישה להוריד את להחליף את המועצה הצבאית בממשלה אזרחית, תקפו רוכלים בסביבת הכיכר בטענה שהם מוכרים סם מסוג מריחואנה ובכך מבזים את המחאה. המפגינים הצעירים החליטו לקחת את העניינים לידיהם ותקפו את הרוכלים. "זו לא רוח המהפיכה או רוח הכיכר", אמרה מינה האגרס, אחת המפגינות בכיכר, "הרוכלים הוזהרו אך למרות זאת לא הפסיקו. עכשיו הטלוויזיה במדינה אומרת שכל המפגינים הם בריונים ונרקומנים".

"נכון, היו כמה רוכלים שמכרו חשיש וכדורים, אבל לא כולנו ככה", אמר שפעי, המוכר כריכים בדוכן שבבעלותו תוך שהוא מפנה את מה שנשאר מהסחורה שלו, "כעת הרוכלים זועמים ומגיבים". על פי דיווחים שונים המהומות, קבוצת רוכלים הגיעו לכיכר במטרה להתנקם במפגינים, אז הסלימו העימותים.

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר, מוחמד אל בראדעי, התייחס לאירועים בדף הטוויטר שלו, שם כתב: "בריונים תוקפים את המפגינים בתחריר. משטר שלא יכול להגן על אזרחיו הוא משטר שלא מבצע את תפקידו הבסיסי ביותר".

המהומות אמש קטעו רצף של יומיים שלווים יחסית, בהם נערכו במצרים הבחירות לראשונה בחירות דמוקרטיות במדינה. בכיר במועצה הצבאית השולטת במצרים העריך אתמול כי שיעור המצביעים בשלב הראשון של הבחירות לפרלמנט יגיע ל-70%. לדבריו, "אין כרגע אומדן מדויק או אמיתי, אבל אני מבטיח לכם כי שעור ההצבעה יגיע ל-70%. אני מקווה כי הוא יעבור את ה-80% עד סוף היום".

הבחירות במצרים - כותרות אחרונות
ואולי השד האיסלמי במצרים אינו כזה נורא?
במצרים נכנסים ליום הבחירות השני: "התחושה חגיגית"
דיווח: ירי במצרים, ההצבעה הופסקה במספר קלפיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully