וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצרים נכנסים ליום הבחירות השני: "התחושה חגיגית"

ניר יהב

29.11.2011 / 0:02

אי-סדרים בקלפיות, גשמים עזים בחלק מהמחוזות, והפחד מהתחדשות האלימות - כל אלה לא מנעו מהמצרים ללכת להצביע, ובמספרים גדולים. לאחים המוסלמים צפויה הצלחה, גם בקרב תומכי השלום

אזרחי מצרים הלכו אתמול (שני) לממש את חובתם האזרחית ולהצביע לראשונה בחייהם בבחירות דמוקרטיות לפרלמנט ועשו, למעשה, צעד ראשון לעבר כינון דמוקרטיה. מחר ייכנסו הבחירות ליומן השני, ובעוד שאזרחים רבים סיפרו כי הם נרגשים מאוד, היו גם כאלה שהודו כי אירועי השבוע האחרון בכיכר תחריר שבקהיר, במהלכם נהרגו יותר מ-40 בני אדם, מעיבים על השמחה וההתרגשות.

המפגינים בכיכר תחריר חלוקים לגבי הבחירות. רויטרס
"התחושה חגיגית". אם מצרית מצביעה/רויטרס

"התחושה היום חגיגית", סיפר לוואלה! חדשות אזרח מצרי המתגורר בסמוך לקהיר והתנגד להפגנות המחאה שפרצו בימים האחרונים בכיכר תחריר וביתר הערים במדינה. "אני שמח לראות שהאנשים מודעים לאינטרסים של מצרים. המפגינים בכיכר תחריר לא רצו שהיום הזה יגיע, ועכשיו הקול שלנו סוף-סוף יישמע. לא בצעקות, לא בהפגנות, אלא בשקט. עכשיו נוכל לומר את דעתנו בשקט".

תומך בישראל, יצביע לאחים המוסלמים

האזרח שצוטט, הנחשב לתומך נלהב של הסכם השלום עם ישראל, סיפר כי בכוונתו להצביע למפלגת "החירות והצדק" המזוהה עם האחים המוסלמים. "אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל הסיבה היא שהם באמת לא רעים כפי שהמשטר של מובארק תאר אותם. שמעתי מה הדעות שלהם, שמעתי שהם הבטיחו לכבד את ההסכמים הבינלאומיים בתנאי שגם הצד השני יכבד אותם, ולכן החלטתי לתמוך בהם. הם מסודרים ומאורגנים, וזה מה שמצרים צריכה כרגע".

אחמד, תושב קהיר, סירב לספר לאיזו מפלגה הוא מתכוון להצביע אך אמר לוואלה! חדשות כי הציבור המצרי נחוש לממש סוף-סוף את זכותו הדמוקרטית: "יש נטייה של אזרחים רבים ללכת ולהצביע", אמר. בנוסף גילה עוד כי בימים האחרונים מתנהל קמפיין באינטרנט "הקורא למצביעים לבחור במועמדים צעירים שגילם נמוך מ-40, בלי קשר למפלגה שאליה הם שייכים, וזאת כדי להזרים דם חדש לפרלמנט ושיהיו נציגים של הצעירים המצרים בפרלמנט הבא".

אחמד פחות מזדהה עם תחושת השמחה והחגיגיות. לדבריו, "התחושה היום ברחוב המצרי מעורבת בין דאגה, תקווה ופחד. התחושה פחות חגיגית ממה שחשבנו כי האירועים בכיכר תחריר וסביבתה מעיבים על תהליך הבחירות הדמוקרטי. גם העובדה שמינויו של כמאל גנזורי לראש הממשלה החדש טרם זכה לאמון כל הפלגים הפוליטיים מעיבה על הכול".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"שהישראלים לא יתערבו בבחירות"

ההתעניינות הישראלית בבחירות במצרים והחשש הישראלי מהתחזקות "האחים המוסלמים" מעוררת עניין גם אצל גולשים מצרים רבים בפייסבוק. אחד הגולשים כתב באחד הפורומים: "עם כל הכבוד לישראלים, אני לא רוצה שאף אחד יתערב בעניין הבחירות של מצרים. אני לא רוצה שמישהו יגיד שהוא פוחד מהאחים המוסלמים או ממפלגה מוסלמית אחרת. זה עניין מצרי וההחלטה היא שלנו. אם הם פוחדים שמצרים תפר את הסכם השלום, אז אני מבטיח להם שממשלת ישראל תפר אותו ראשונה". חברו של הגולש חלק על הססטוס שהוא כתב: "אני מסכים לכך שאתה לא רוצה התערבות, אבל באותה מידה אתה לא יכול לסתום פיות. זה כל העניין בדמוקרטיה. לכולם יש זכות להביע את דעתם".

הפגנות בכיכר תחריר, קהיר, מצרים, 26 בנובמבר 2011. רויטרס
הבחירות ייכנסו ליומן השני/רויטרס

ובתוך כך, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, עבד אל-מועז איברהים, עדכן שברובן המכריע של הקלפיות התנהל הליך הבחירות באופן שקט ורגוע. במסיבת עיתונאים שקיים בשעות הערב אמר איברהים כי הבחירות התחילו במועדן והתנהלו היטב. "בעשרה אחוזים מהקלפיות היו כמה בעיות, בין אם בגלל שהיה מחסור בדפים שעליהם התנהלה ההצבעה, בין אם בגלל שצוות הקלפי איחר, ובין אם בגלל התורים הארוכים שהשתרכו מחוץ לקלפיות. הצלחנו לפתור את כל הבעיות הללו במהירות".

הוא אמר כי שיעור ההצבעה היה גבוה "מעל המצופה", ולפיכך הוחלט להאריך את ההצבעה בשעתיים נוספות. הוא הכחיש דיווחים כי הוועדה ביטלה את ההצבעה באחת הקלפיות והבהיר כי האירועים האלימים בכיכר תחריר "לא השפיעו ולו בקצת על הבחירות". לדבריו, כולם שיתפו פעולה עם המשטרה ושמרו על ההליך התקין של הבחירות.

עוד בנושא
דיווח: ירי במצרים, ההצבעה הופסקה במספר קלפיות
בחירות היסטוריות במצרים: הכירו את המתמודדים
טנטאווי לא מוותר: ”לא נאפשר ללחוץ על הצבא”


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 22:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully