וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנטאווי לא מוותר: "לא נאפשר ללחוץ על הצבא"

ניר יהב

27.11.2011 / 13:13

בעוד ההמונים נערכים ל"הפגנת מיליון" נוספת בכיכר תחריר בדרישה להדחת המועצה הצבאית השולטת במצרים, מסרב ראש המועצה להתקפל: "לא נאפשר לאף אדם או גורם ללחוץ על הכוחות החמושים"

«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1879084/@liveFrame&channel_name=wallanews2011live&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe» (שידור חי מכיכר תחריר, צילום: רויטרס)

לקראת עימות חזיתי? הדחה מיידית של המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים היא הדרישה העיקרית של אלפי המפגינים הנערכים ל"הפגנת מיליון" נוספת היום (ראשון) בכיכר תחריר בבירה קהיר - אך לדברי מוחמד חוסיין טנטאווי, העומד בראש המועצה, הדרישה הזו אינה ריאלית. טנטאווי הודיע היום כי לא יתיר לאף אחד להפעיל לחץ על הצבא. "יש אתגרים רבים, אבל נעמוד מולם ולא נאפשר לאף אדם או גורם ללחוץ על הכוחות החמושים", אמר בתום פגישה עם גורמי ביטחון.

מצרים בין מהומות לבחירות - עוד כותרות:
היום: עוד "הפגנת מיליון" בקהיר, ערב הבחירות
ראש ממשלת מצרים הנכנס: אצרף צעירי המהפכה לממשלה
הבית הלבן: השלטון במצרים חייב לעבור לידי האזרחים
רבבות הפגינו בקהיר; רה"מ: "טנטאווי לא רוצה לשלוט"
לצד המהומות במצרים: בחירות דמוקרטיות ביום שני
מובארק על ההפגנות: "אמרתי להם שהמדינה תיהרס"

ראש הממשלה הזמני החדש במצרים כמאל גנזורי וראש המועצה הצבאית העליונה מוחמד טנטאווי. רויטרס
טנטאווי/רויטרס

טנטאווי קרא בדבריו לשניים מהמועמדים הבולטים לנשיאות, מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר, עמרו מוסא, ויו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטמית (סבא"א) לשעבר, מוחמד אל-בראדעי, לתמוך בממשלה החדשה ולעמוד לצד ראש הממשלה החדש, כמאל גנזורי, אף שהמפגינים דורשים את הדחתה. "מוסא ואל-בראדעי הם אלו שביקשו להיפגש איתי ולא להיפך", אמר טנטאווי לגבי הפגישות שקיים אתמול עם השניים. "יחד דנו בדרכים לפתור את המשבר הנוכחי".

אל-בראדעי, שזוכה לאמונם של צעירי המהפכה הליברלים, ביקר אתמול בכיכר תחריר במהלך הפגנת-הענק. בשיחה עם אתר "אל-ערבייה" אמר כי הוא מוכן לקבל על עצמו את תפקיד ראש ממשלת החירום שתקום: "אם אתבקש באופן רשמי לכהן כראש ממשלתה חירום, אסכים לוותר על מועמדותי לנשיאות מצרים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנות בכיכר תחריר, קהיר, מצרים, 26 בנובמבר 2011. רויטרס
47 ארגונים קראו "לצאת לכיכרות". כיכר תחריר בקהיר, הלילה/רויטרס

אל-בראדעי ממשיך לנהל פגישות עם נציגי המפלגות הפוליטיות וראשי המהפכה במטרה להגיע להסכמה בנוגע לממשלת חירום לאומית, והוא גם המועמד המועדף על מארגני ההפגנות. 47 ארגונים המזוהים עם המהפכה במצרים קראו לציבור המצרי "לצאת היום לכיכרות" ולהשתתף בהפגנה, שתיערך תחת הכותרת "ההפגנה להעברת השלטון".

אף שמפלס האלימות ירד בימים האחרונים, אתמול נרשם הרוג נוסף בעימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון בקהיר, שככל הנראה נדרס למוות בידי רכב משטרתי. למרות ההפגנות שאינן פוסקות זה יותר משבוע, מחר ומחרתיים צפויות להיערך כמתוכנן הבחירות לבית התחתון של פרלמנט המצרי, הבחירות הדמוקרטיות הראשונות במצרים מאז המהפכה. כוחות מתוגברים של המשטרה המצרית צפויים לאבטח את הקלפיות מחשש להתפרצויות אלימות.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully