וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבית שמש: נתניהו מסר את העיר שלנו לחרדים

הממונה על תיק החינוך בעיר מזהיר כי ההפגנה הערב נגד מעשי ההתנכלות לנשים היא ההזדמנות האחרונה להציל את בית שמש מהחרדים הקיצונים. ראש העיר: תומך במפגינים, אך מניעיהם פוליטיים

לקראת העצרת הגדולה הצפויה היום (שלישי) בבית שמש, בה יפגינו חילונים ודתיים נגד הכפייה החרדית בעיר ונגד ההתנכלות לנשים המתגוררות בה, חבר בכיר במועצת העיר מזהיר כי ייתכן שמדובר בהזדמנות האחרונה לפעול. ההפגנה תתקיים סמוך לבית ספרה של נעמה מרגוליס, הילדה שהותקפה על ידי חרדים שטענו כי היא לא מתלבשת בצניעות. בתוך כך, ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, אמר הבוקר בגלי צה"ל כי "אני תומך בעמדת המפגינים הערב בעיר, אבל העובדה שלא הזמינו אותי לאירוע מוכיחה שהמניעים של המארגנים פוליטיים".

ריצ'רד פרס, הממונה על תיק החינוך והרווחה בעיריית בית שמש, התריע מפני ניסיון של החרדים הקיצוניים בעירו להשתלט על שכונותיה ולשנות את צביונה. "יש קומץ", אמר בהתייחס לגורמים הקיצונים, "אבל הקומץ הזה לא היה פועל אילולא הרבנים", אמר הבוקר בריאיון לקול ישראל. "הרוב החרדי שותק, ולא עושה דבר. נתניהו נתן לחרדים את בית שמש, את קריית גת ואת נתיבות. החרדים קיבלו העדפה מלאה בבנייה, מרגישים פתאום כוח, ועניין הדרת הנשים צובר תאוצה. בית שמש זה רק מיקרוקוסמוס של כל ישראל".

לדברי פרס, נתניהו "נתן לחרדים, בהסכם קואליציוני, לקיים שליטה בערים האלה". הוא סיפר כי אתמול הותקף, יחד עם צוות של חדשות ערוץ 10, אך הבהיר כי המשטרה פעלה בנחישות ועצרה את התוקפים. בהתייחסו להפגנה הצפויה אחר הצהריים בבית שמש, אמר: "כל הציבור אמור להגיע אליה. אנחנו לא חוששים להיכנס לשכונות של החרדים, ולא מתכוונים לעשות פרובוקציה. אני קורא לציבור הרחב בישראל להשתתף בהפגנה". פרס התריע כי הוא חושש שאחרי ההפגנה, תשכך הסערה: "אם הציבור לא יבין, זה יגיע בסוף גם לבית שלו".

בית שמש, הדרת נשים ברחובות, דצמבר 2011. עומר מירון
"אם הציבור לא יבין, זה יגיע גם לבית שלו". בית שמש, אתמול/עומר מירון

גם במערכת הפוליטית טוענים כי החרדים אינם מקשה אחת, וכי יש גורמים שמנסים ללבות את המהומות. אריה דרעי, לשעבר יו"ר ש"ס, שהודיע כי בכוונתו לשוב לפוליטיקה, אמר הבוקר בריאיון לרשת ב' כי הוא מרוצה שהמשטרה החלה לפעול נגד הקיצונים. "הציבור החרדי, רובו ככולו, מאס בקבוצות הללו, ומחכה שיעשו עמן דין", אמר. הוא קשר את ההקצנה בציבור החרדי ל"נוער שהולך וגדל ללא מסגרת וללא מי שיתדרך אותו. הם חיים ברחוב. השעמום הוא אבי כל חטאת". עם זאת, הוא טען גם כי הפרסומים השונים בנושא אינם תמימים: "יש כאן תסכול של הרבה גורמים חיצוניים, שרוצים לעשות דה-לגיטימציה לראש הממשלה".

נאום של חרדי קיצוני הצית את המהומות?

אתמול בא לבית שמש האדמו"ר מתולדות אהרון, הרב דוד קאהן. החסידות נחשבת לאחת החצרות הקיצוניות בעדה החרדית, ובאתר "חדרי חרדים" דווח כי נאום שנשא הרב קאהן הוא שהצית את סבב האלימות האחרון בבית שמש. בין היתר, הוא אמר בנאומו כי "צריכים להילחם ולשמור על השלטים ועל קווי המהדרין, אסור להתפשר. המלחמה היא על הבית היהודי".

עיתונאים רבים שהגיעו לעיר כדי לסקר את הנעשה בה, אחרי שנחשף כי ילדה בת שמונה, נעמה מרגוליס, הותקפה על ידי חרדים שטענו כי היא אינה לבושה בצניעות, הותקפו גם הם. צוותים של חדשות ערוץ 10 וערוץ 2 נרגמו באבנים ובביצים בכמה פעמים על ידי חרדים, שגם הסבו נזק לציוד הטכני שהביאו העיתונאים. שוטר אחד נפצע בראשו כשמאות חרדים התגודדו סביב ניידות השידור.

אלימות החרדים - עוד כותרות
חרדים ביקרו בבית הילדה שהותקפה בבית שמש
שוב צוותי צילום הותקפו בבית שמש, שוטר נפגע קל
דרעי: ”הרב שישתלט על הקיצוניים - רב ניצב דנינו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully