וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בכנסת: "כנסו לעיר בית שמש וכסחו אותם"

פנחס וולף

26.12.2011 / 11:46

תופעת הדרת נשים התערבבה לתוך דיון בכנסת, שעסק ברצון הממשלה להפחית את מכסת מתגייסי החובה למשטרה. המפכ"ל דנינו: "פועלים למיגור התופעה ולראיה יש מעצרים וכתבי אישום"

דיון שקיימה הבוקר (שני) ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ברצון הממשלה להפחית את מכסת מתגייסי החובה למשטרה, הפך במהרה לזירת התנגדות נחרצת לתופעת הדרת נשים במרחב הציבורי. ח"כ מאיר שטרית (קדימה) אמר בדיון כי "צריך להגדיל את מספר החיילים שמשרתים במשטרה. זה שירות דומה לשירות הצבאי. ברור לי שהאוצר לא מתכוון להגדיל את התקנים של המשטרה ואם אנחנו בוועדה לא נאשר את גיוס החיילים למשטרה, המשטרה תישאר קירחת בכל הצדדים. אם זה תלוי בי הייתי מוריד חטיבה שלמה מצה"ל ומעביר אותה למשטרה. הגיע הזמן שהמשטרה תפסיק להיות נחמדה מול הפשע ברחובות. קחו את אלה שהחזירו את השלט בבית שמש – כסחו אותם".

יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה) הפנה את הטיפול בנושא לפתחה של המשטרה. לדבריו, "אם מישהו מתבלבל וחושב שלא כולנו נולדנו שווים, נשים, גברים וטף, יהודים וערבים. צברים, אתיופים ורוסים, הרי שעליו להבין זאת מכוח החוק. ולחוק יש כוח. האלימות והביזוי מרימים את ראשם כל אימת שאנחנו כחברה מאפשרים להם. הם מרימים את ראשם המכוער, האלים, המבזה והמשפיל כל אימת שידינו רפויות".

בפנייה ישירה למפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו אמר ח"כ מופז כי "אדוני המפכ"ל, לפני שבוע בדיוק, ישבנו כאן באולם הזה, וגינינו בקול צלול את אירועי הפשע כנגד חיילי צה"ל.
אלימות היא אלימות. שנאה היא שנאה והשפלה היא השפלה. ואין זה משנה אם היא מופנית כלפי חיילים, כלפי נשים או כלפי מיעוטים. אין פה צורך בחקיקה, יש פה צורך באכיפה. אכיפת ברזל ושמירה מכל משמר על היקר לנו - על החופש של האזרחיות והאזרחים שלנו לנוע בחופשיות, לנסוע בחופשיות ולהרגיש בטוחים - שווים בין שווים. יש חוק במדינת ישראל. אדוני המפכ"ל, זו העת למעשים. יש לכם את היכולת, יש לכם את הסמכות ויש לכם את כל הגיבוי. אני סומך עליך שתדע לעשות את המעשים הנכונים".

המפכ"ל דנינו הגיב לדברים ואמר כי "זיהינו את תופעת 'תג מחיר' כמו גם הדרת נשים לפני תקופה ואנחנו פועלים למיגור התופעה ולראיה יש מעצרים ויש כתבי אישום. הדרת נשים - הפתרון הוא לא רק דרך המשטרה, זו בעיה חברתית. חלק מהנושאים שעולים לעין הציבורית מעת לעת, כל שבוע נושא אחר, אנחנו עוסקים בכך כבר שבועות ארוכים. לא נשנה את המדיניות שלנו של טיפול נחוש במפרי חוק. מי שמפר חוק, ולא חשוב אם הוא חושב שזה על רקע אידיאולוגי, אמונה או תרבות - אנחנו מדינת חוק ונאכוף את החוק ללא פשרות. כל יום יש כותרת אחרת. המשטרה לא עובדת לפי כותרות אלא באג'נדה מאוד ברורה והגדלת סיכויי העבריין להיתפס במדינת ישראל".

עוד אמר רב-ניצב דנינו כי "גם לשנות עמדה שיפוטית כזו או אחרת, הדינמיקה לימדה אותנו שככל שנפגין יותר נחישות ההחלטות של בית המשפט יהיו בהתאם כשהוא יזהה את חומרת הדברים. ככל שיגיעו יותר אירועים לבית המשפט, כך תהיה ההתייחסות בבית המשפט. בנוגע לבית שמש, הייתי שם בביקור לפני חודש וחצי והציגו לי את הבעיות. יצאתי שבע רצון מהטיפול של המשטרה בנושא. המשטרה היא לא מטה קסם של פתרון הבעיות בישראל. החכמה תהיה לעבוד במקביל, וצריך לומר - מרבית הציבור החרדי הם שומרי חוק. מנהיגות הציבור הרלוונטי צריכה לומר את דברה, והמשטרה עושה את מלאכתה".

עוד על מאבק החרדים בנשים בבית שמש:

"חרדים מאיימים גם בשכונות החילוניות בבית שמש"
לבני: לו הייתי ראש הממשלה, עניין בית שמש היה מטופל
אם הילדה מבית שמש: "החרדים המתנכלים - קבוצת טרור"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully