וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית שמש: "חרדים מאיימים גם בשכונות החילוניות"

אנה סמירנוב מתמודדת בכל יום מול התנכלות מצד קבוצות חרדיות קיצוניות בבית שמש. ניפצו את חלון הראווה בחנות שלה, איימו עליה ופגעו ברכושה. "אין לי בובות של נשים עירומות"

עבור אנה סמירנוב, בעלת חנות להלבשה תחתונה לנשים בעיר בית שמש, היד הקשה שמפעילות קבוצות חרדיות קיצוניות על כלל האוכלוסייה בעיר, היא מציאות חיים יומיומית. בפסח האחרון נאלצה אנה להתמודד עם הבעיה באופן אישי, לאחר שכמה קיצונים חרדים ניפצו את חלון הראווה בחנות שלה. הסיבה: המוצגים בחלון לא עלו בקנה אחד עם הסטנדרטים של הצניעות שחרדים דורשים להשליט בעיר.

"מה שמוזר זה שהעיר מחולקת לשכונות חרדיות וחילוניות, החנות נמצאת בשכונה לגמרי חילונית, זו פעם ראשונה שהם נכנסים לשכונה חילונית עם דרישות ואיומים", סיפרה הבוקר (שני) אנה לוואלה! חדשות. לדבריה, חלון הראווה של החנות אינו פרובוקטיבי במיוחד וזאת משום שהחנות משמשת לקוחות חילונים וחרדים כאחד. "אין לי בובות עם ראש או תמונות של נשים עירומות", מספרת אנה.

לדברי אנה, מלבד תקרית ניפוץ השמשה, היא מגלה מדי שבוע לאחר השבת שחלון הראווה של החנות מתמלא ביריקות. "כמעט שאין לי יום ראשון שאני חוזרת ולא רואה יריקות על חלון הראווה", היא מספרת.

הסיוט אינו מסתיים בהתנכלויות לחנות בלבד. לדבריה, היא עצמה הותקפה על ידי קבוצה של חרדים קיצוניים ביום העצמאות האחרון. "עצרו לי את האוטו באמצע הכביש עם גברים וילדים שרצים מתחת לגלגלים, התחילו לנדנד לי את האוטו, שברו לי את הדגל, הדביקו לי מדבקה על האוטו שאומרת כי אין אבל גדול יותר מקום המדינה הזאת. הילד שלי נבהל מאוד", מספרת אנה על התקרית. במקרה אחר כשנכנסה אנה לחנות בשכונה חרדית בה היא עוברת בדרך לבית, בעלי החנות סירבו לתת לה שירות, ולאחר המתנה של דקות אחדות ניגשה אליה אחת המוכרות וביקשה ממנה לצאת מהחנות בטענה שהיא "פוגעת בקדושת מחננו".

בתוך כך, ברחבי העיר הוצבו באחרונה עשרות מצלמות במסגרת התוכנית "עיר ללא אלימות" של המשרד לביטחון הפנים. בקול ישראל דווח כי המצלמות נועדו בין היתר לתעד ולסייע במאבק מול הדרת נשים ומעשי תקיפה נגד נשים במרחב הציבורי. בנוסף, המשטרה עצרה הלילה צעיר חרדי שחשוד במעורבות בתקיפת צוות חדשות ערוץ 2 אתמול בעיר.

עוד על מאבק החרדים בנשים בבית שמש:

לבני: לו הייתי ראש הממשלה, עניין בית שמש היה מטופל
ההתנכלות בבית שמש: חרדי נעצר בחשד שירק על אישה
אם הילדה מבית שמש: "החרדים המתנכלים - קבוצת טרור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully