וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנכלות בבית שמש: חרדי נעצר בחשד שירק על אישה

תופעת הדרת הנשים וההתנכלות אליהן בבית שמש נמשכת. תושב העיר בן 27 נעצר בחשד לתקיפה לאחר שככל הנראה ירק על אישה שלא הייתה לבושה בצניעות, לדעתו. המשטרה: החשוד הודה במיוחס לו

התנכלות לנשים בבית שמש: חרדי בן 27 תושב בית שמש נעצר אתמול (שבת) בחשד לתקיפה, לאחר שככל הנראה ירק לעבר צעירה מפני שהייתה לבושה באופן שאינו צנוע לדעתו. לדברי המשטרה, הצעיר הודה במיוחס לו ויובא היום להארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים.

בית שמש עלתה לכותרות בעקבות חשיפת מקרי התנכלות לילדות בעיר על רקע מגדרי, כפי שנחשף בתכנית "אולפן שישי" בערוץ 2 עם פרסום סיפורה של ילדה בת 8, נעמה מרגוליס, שמתמודדת עם מסכת של השפלות מצד חרדים. שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, התייחסה הבוקר למקרים והגדירה אותם כ"פשע ואלימות". על רקע הישנות המעשים הורה אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', להנחות את המשטרה לפעול בתקיפות בנושא.

"התופעות האלו צריכות להיות ממוגרות", הבהירה לבנת בראיון לגלי צה"ל והוסיפה כי "המשטרה צריכה לטפל בזה". לבנת האשימה את ראש העיר בית שמש מטעם תנועת ש"ס, משה אבוטבול, על אזלת יד בטיפול במקרי ההתנכלות לנשים ולילדות בעירו.

"הפרדה במרחב הציבורי לא חוקית"

"הוא מכיר את התופעות, הוא נותן להן הכשר", אמרה לבנת, "משה אבוטבול לא מעוניין לפעול נגד התופעה משום שהוא לא מעוניין להתעמת עם הקבוצה הזאת". ראש העיר אמר בתגובה לגלי צה"ל כי "מדובר בקבוצה קטנה של קיצוניים שתוקפת ילדות, אסור ששמה של העיר יוכפש. העירייה מתייצבת לימין אותה ילדה וקראנו למשטרה לפעול בנושא".

לבנת התייחסה בדבריה גם ל"קווי המהדרין" ואמרה כי בערים חרדיות דוגמת ביתר עילית ובני ברק, יש לאפשר את קווי ההפרדה, "אנחנו צריכים לתת להם לחיות בדרכם ובלבד שלא תהיה כפייה", ציינה והוסיפה כי במקרים שלא כל התושבים מעוניינים בכך, "צריך להיאבק בתופעה".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הגיב בחריפות לדבריה של לבנת על הקווים ואמר כי "גילויי ההבנה של השרה לבנת להפרדה במרחב הציבורי בערים חרדיות חמורה, מעודדת הדרת נשים ותביא להמשך התרחבות התופעה". עוד אמר הורוביץ כי "ההפרדה במרחב הציבורי איננה חוקית בכל מקום בו היא מתרחשת, והיה מצופה משרה בממשלת ישראל שתקרא בצורה שאיננה משתמעת לשני פנים לכבד את החוק", והוסיף כי "ממשלת נתניהו מדברת כל העת בשני קולות: מצד אחד מגנה ומצד שני מאפשרת את התופעה וקורצת בהסכמה להמשך ההקצנה בעדה החרדית למען שלמות הקואליציה".

עוד באותו נושא:
אם הילדה מבית שמש: "החרדים המתנכלים - קבוצת טרור"
לבנת: "ההתנכלות לילדה בבית שמש - פשע אלים"
נתניהו הורה: לפעול בתקיפות נגד הדרת נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully