וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים ביקרו בבית הילדה שהותקפה בבית שמש

אמה של נעמה מרגוליס אמרה בביקור: "יש בי הרבה כעס על מה שקורה כאן". קבוצת חרדים מקהילות מתונות בעיר הגיעו לביקור בבית המשפחה: "אנו מזדהים עמם. יש להילחם בקנאים ככל שניתן"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

פיוס בין החרדים בבית שמש לילדה נעמה מרגוליס? קבוצת חרדים מקהילות מתונות בעיר תגיע הערב (שני) לביקור בביתה של בת ה-8 שחוותה התנכלויות מצד חרדים קיצוניים בעיר. הקבוצה, שבראשה יו"ר התנועה החרדית "טוב" וחבר מועצת העיר בית שמש, אלי פרידמן, מנתה כעשרה חרדים אשר העניקו לנעמה מתנה סמלית לכבוד חג החנוכה.

לצד זאת, הגיע לביקור בבית ח"כ הרב חיים אמסלם (ש"ס) שהשתתף בהדלקת נרות עם נעמה מרגוליס ומשפחתה. "אנחנו לא שייכים לזה, זה לא מאבק של חרדים מול חילוניים, אלא זה מאבק בקיצוניים", אמר אמסלם בביקור והוסיף כי "המסר של 'ואהבת לרעך כמוך' הוא המסר המוביל".

הדלקת נר שביעי בבית משפחת מרגוליס בבית שמש, דצמבר 2011. עומר מירון
"אנחנו לא שייכים לזה, זה לא מאבק של חרדים מול חילוניים, אלא זה מאבק בקיצוניים". הביקור בביתה של נעמה, הערב/עומר מירון

"קיבלנו טלפונים מאנשים אנונימיים שאנחנו לא מכירים, אנשים מחזקים אותנו ואנחנו מקווים לשינוי", סיפרה הערב הדסה מרגוליס בעת ביקור התמיכה בביתה וציינה כי אנשים רבים באים להראות סולידריות. מרגוליס, אמה של נעמה, הביעה את כעסה כלפי ראש העיר, משה אבוטבול ואמרה כי "כרגע אני לא מעוניינת לדבר עם ראש העיר, במיוחד לא לפני מצלמות", והוסיפה כי "יש בי הרבה כעס על מה שקורה כאן".

ראש העיר משה אבוטבול הגיע היום לבית משפחת מרגוליס ללא הזמנה, אך למרות דבריה של הדסה מרגוליס מלשכתו נמסר כי "ראש העיר לא קיבל מסר שלא להגיע לבית המשפחה. הוא הגיע לבית המשפחה על מנת לעודד את נעמה ולהביע הזדהות עם המצוקה שלה וכמובן לתת גינוי חריף וחד משמעי לפעולות האחרונות". עוד נמסר כי "בני המשפחה לא היו בבית באותה השעה".

תנועת "טוב", שביקרה בבית המשפחה, חרטה על דגלה את ייצוגם של החרדים המתונים בעיר, המתגוררים בעיקר בשכונה הסמוכה לשכונת החרדים הקיצוניים, רמת בית שמש א'. "אנו רוצים להביע את המחאה שלנו על מה שעושים כל מיני אנשים בבית שמש ולהביע הזדהות עם המשפחה", הסביר פרידמן בשיחה עם וואלה! חדשות, "אנחנו רוצים להראות בזה אנחנו לא שייכים אליהם, ושאנחנו בעד שיילחמו בקנאים ככל שניתן".

ההתנכלויות שחוותה מרגוליס נחשפו לראשונה בסוף השבוע בתכנית "אולפן שישי" בערוץ 2. אתמול התייחסה הילדה, לראשונה, למעשים ואמרה כי הפרסום והשיח הציבורי מרגיעים אותה. "אני מאחלת לעצמי שיהיה לי מזל ושהקיצונים יעזבו", אמרה מרגוליס בראיון לגלי צה"ל, והוסיפה כי אין למשפחתה מחשבות לעזוב את העיר. עוד אמרה כי היא סובלת מההתנכלויות מזה שנה וכעת מרגישה שהציבור מחבק אותה, אך יש גם כאלה שמגיבים אחרת. "אומרים שמה שאני עושה זה לא יפה ולא נחמד. זה הקיצונים", אמרה.

נעמה הוסיפה כי היא ידעה מראש על הפגנת התמיכה לכבודה ליד בית הספר ואף קראה לציבור להגיע. "כדאי להם לבוא להפגנה", אמרה. באשר לשגרת היומיום ולכך שאולי אמה תצטרך ללוות אותה עכשיו לבית הספר אמרה כי "לפעמים אני הולכת עם חברים שלי". נעמה סיפרה כי לאור ההתנכלויות היא חולמת בלילה שיפגעו בה "ואני ממש מפחדת". עוד סיפרה כי הקיצונים "יום אחד עמדו ממש ליד הבית שלי וצעקו קללות כמו 'שניצל'", במקום קריאת הגנאי "שיקסע" המתייחס ללא-יהודיות.

עוד בנושא הדרת נשים בבית שמש:
שוב צוותי צילום הותקפו בבית שמש, שוטר נפגע קל
דיון בכנסת: ”כנסו לעיר בית שמש וכסחו אותם”
בית שמש: ”חרדים מאיימים גם בשכונות החילוניות”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully