וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב צוותי צילום הותקפו בבית שמש, שוטר נפגע קל

אמילי גרינצוויג

26.12.2011 / 16:02

קיצונים חרדים שוב תקפו עיתונאים שהגיעו לסקר את האלימות בבית שמש, בלבנים ובביצים. שוטר אחד נפגע באורח קל, 3 מהמתפרעים נעצרו. כתבת חדשות 2 דפנה ליאל: "לא נעים, אבל לא נירתע"

יח"צ - חד פעמי

(צילום : ערוץ 10)

שוב צוותי צילום מגיעים לבית שמש – שוב הם מותקפים על ידי חרדים במקום: צוות של חדשות ערוץ 10 הגיע היום (שני) לרחוב נהר הירדן בבית שמש, במטרה להמשיך ולסקר את האלימות החרדית במקום. במהרה הם הותקפו על ידי קיצוניים ברחוב, וכוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו גבר חרדי בחשד לתקיפה, ושני חרדים נוספים בחשד להפרות סדר. בהמשך התעמתו כמה מאות חרדים עם המשטרה, ויידו אבנים לעבר שוטרים. שוטר אחד נפצע בראשו באורח קל וטופל במקום.

בית שמש, הדרת נשים ברחובות, דצמבר 2011. עומר מירון
בית שמש, היום/עומר מירון

גם צוות של חדשות 2 הותקף היום בבית שמש. הצוות, שכלל את הכתבת דפנה ליאל, הצלם גיא שפירא והמקליט אסף בינדר, הותקף על ידי חרדים במקום בלבנים, אבנים וביצים. הצוות ספג גם מנת גידופים ויריקות, ואבן אחת אף פגעה בפניו של שפירא. כוחות משטרה שזרמו למקום הצליחו להוציא את הצוות מהאזור, לא לפני שכמה מצמיגי הרכב שעמו הגיעו נוקבו.

"זאת היתה תקרית לא נעימה, אבל זה חלק מהעבודה העיתונאית - לראות האם השינויים שהעירייה והמשטרה הבטיחו קורים בשטח", אמרה ליאל בשיחה עם וואלה!. "העובדה היא שהשלט שאמרו שירד עדיין נמצא במקום". בהתייחסה לתפקוד המשטרה סיפרה ליאל כי "לאחר שאתמול הצוות עמד דקות ארוכות מבלי שהמשטרה נכחה במקום, היום המשטרה הפיקה לקחים ועשתה מה שהיא יכולה". ליאל הוסיפה: "נמשיך להגיע לבית שמש ולכל מקום שנראה בו סיפור עיתונאי, ונמשיך לעבוד בו גם אם זה כרוך באי נעימויות. האלימות כלפי נשים עיתונאיות שהיו שם, בייחוד לאור ההקפדה שלנו לבוא עם לבוש צנוע ביותר, מראה עד כמה הסיפור הוא חשוב וכמה צריך להיות שם ואסור להניח לזה".

"זה חלק מהעבודה העיתונאית"

גם אתמול הותקפו צוותי צילום של שני ערוצי הטלוויזיה. כתב ערוץ 2, שי גל, וצוות צילום של הערוץ, שהגיעו להמשך סיקור ההתנכלות לנשים בבית שמש הותקפו ברחוב חזון איש בעיר. ממשטרת ירושלים נמסר כי העיתונאים הותקפו על ידי כמה עשרות חרדים, וכמו כן יודו אבנים לעבר הרכב של הצוות. אחד מאנשי הצוות נפגע קל בידו כתוצאה מהתקרית וטופל על ידי צוות מגן דוד אדום במקום, וכמו כן נגרם נזק לכלי הרכב. המשטרה פתחה בחקירה לאיתור התוקפים והציוד שלדברי הצוות נגנב מהם במהלך התקיפה.

המהומות התחדשו בערב, כשפקחי העירייה הגיעו בליווי שוטרים לרחוב חזון איש בעיר, והורידו את השלטים המורים לנשים לעבור לצד השני של הכביש. מהמשטרה נמסר כי במקום נוצרה התקהלות של כמה עשרות בני אדם, שחלקם ניסו לתקוף את השוטרים והיתר קיללו אותם, בין היתר, גם בכינוי "נאצים". ההתקהלות פוזרה ללא אלימות או מעצרים.

אלימות חרדית בבית שמש - כותרות אחרונות
דיון בכנסת: ”כנסו לעיר בית שמש וכסחו אותם”
בית שמש: ”חרדים מאיימים גם בשכונות החילוניות”
פקחים הורידו שלטי הפרדה בבית שמש, חרדים קראו ”נאצים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully