וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מוכנים למשקיפים, בטלו הסנקציות וההשעיה

ניר יהב

5.12.2011 / 16:41

אחרי עוד אולטימטום, ואחרי שכבר לא עמדה בעבר בהסכמות עם הליגה הערבית, הודיעה סוריה שוב כי קיבלה את היוזמה להציב משקיפים בינלאומיים בשטחה. עדיין לא ברור מתי זה יקרה בפועל

דמשק הסכימה לחתום על יוזמת הליגה הערבית, במסגרתה ייכנסו משקיפים ערבים לשטחה. כך אמר בצהריים (שני) דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מוקדסי. לדבריו, שר החוץ הסורי וואליד מועלם "השיב בחיוב" על בקשת הליגה הערבית ושיגר למזכ"ל הליגה, נביל אל-ערבי, מסר בנושא זה אתמול בערב, לפני פקיעתו של האולטימטום שהוצב לסוריה בנושא.

לא נמסר מתי צפויים המשקיפים להיכנס לשטח סוריה, ונראה כי מכאן להפסקת האלימות המשתוללת במדינה הדרך עוד ארוכה - אולם נראה כי הסורים כבר מצפים לתמורה: שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, שיגר היום איגרת למזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, בה כתב כי לאור ההחלטה לחתום על יוזמת הליגה, ממשלת סוריה רואה בכל החלטות הליגה הערבית נגדה - ובהן ההחלטה להשעות את חברותה בליגה ולהטיל עליה סנקציות - "בטלות ומבוטלות".

עשן עולה מבתים בעיר חומס המופגזת בידי צבא סוריה, 4 בדצמבר 2011. רויטרס
עשן עולה מבתים מופגזים בעיר חומס, אתמול. עשרות הרוגים בימים האחורנים/רויטרס

זה כמה שבועות שסוריה מנהלת משא-ומתן עם הליגה הערבית, בניסיון להביא לייצוב המצב הפנימי במדינה. הסורים כבר נסוגו מהסכם אחד עם הליגה בחודש שעבר, ובעקבות זאת הושעתה סוריה משורותיה. למרות זאת, המגעים בין הצדדים נמשכו, ובימים האחרונים שוב עלה עניין המשקיפים. סוריה סירבה בתחילה לדרישה, והציגה מספר הסתייגויות ושאלות. המגעים נמשכו בימים האחרונים, ובשבת הציבה הליגה לסוריה אולטימטום נוסף, בן 24 שעות, שפג אתמול. לפי הדיווח הבוקר, אתמול השיבו אנשי הליגה לסוריה על שאלותיה, ובעקבות זאת הסכימה ליוזמה.

ביום ראשון שעבר הטילה הליגה הערבית סנקציות כלכליות חריפות על סוריה, בהן הקפאת נכסים וחשבונות בנק של בכירי המשטר, איסור על בכירי המשטר להיכנס למדינות ערב והקפאת המסחר עם ממשלת סוריה. גם בשבוע האחרון נמשכה שפיכות הדמים ברחבי המדינה, ועשרות מפגינים נהרגו מאש כוחות הביטחון, בעיקר בערים חומס וחמה. נמשכות גם תקריות האש בין עריקים לכוחות הצבא. במקביל, דווח על 12 סוכני המשטרה החשאית הסורית שערקו מבסיס מודיעין בסמוך לגבול עם טורקיה - עריקה משמעותית ראשונה בקרב המנגנון הנאמן לשלטון, שממלא תפקיד מרכזי בדיכוי ההתקוממות.

עוד בנושא סוריה:
הפגנת כוח: סוריה ערכה ניסוי בטילי סקאד B
"אנשי חמאס עזבו את סוריה ועושים דרכם לעזה"
תיעוד מיוחד: עם העריקים המורדים נגד שלטון אסד
"סוריה תתרחק מאירן וחיזבאללה ביום שאחרי אסד"
נאסר על אחיו של בשאר אסד להיכנס למדינות ערב

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com


עדכון ראשון: 13:24

מפגינים נגד שלטון אסד בכפר אנבל שליד העיר אידליב, סוריה, 4 בדצמבר 2011. רויטרס
מפגינים נגד שלטון אסד בכפר אנבל הסמוך לעיר אידליב, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully