וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה תתרחק מאירן וחיזבאללה ביום שאחרי אסד"

3.12.2011 / 19:10

מנהיג האופוזיציה לנשיא סוריה בשאר אסד, בורהן גליון, התראיין לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" וסיפר על חזונו לעידן שאחרי תום שלטונו של הנשיא. מניין ההרוגים במדינה מתקרב ל-4,600

בורהן גליון, ראש המועצה הסורית הלאומית, המייצגת את האופוזיצה לנשיא סוריה בשאר אסד, אמר היום (שבת) בראיון לעיתון ה-"וול סטריט ג'ורנל" כי בעידן שאחרי תום שלטון אסד סוריה צפויה להתרחק מבעלות בריתה - אירן והחיזבאללה. לדבריו, "מערכת היחסים הנוכחית בין סוריה לאירן היא חריגה. לא תימשך מערכת יחסים מיוחדת איתה. שבירת מערכת היחסים המיוחדת משמעותה - הפסקת הברית הצבאית והאסטרטגית. אין הדברים נוגעים ליחסים כלכליים".

"כשם שיחסינו עם אירן ישתנו, כך גם עם החיזבאללה. לבנון לא צריכה לשמש זירה למאבקים פוליטים כפי שהיא משמשת בימי משטר אסד". גליון לא התבטא בנוגע לחמאס, שקיים בדומה לחיזבאללה מערכת יחסים חמה עם משטר אסד, אך ציין כי המועצה מקיימת קשרים עם ארגון אש"ף. הוא המשיך וקרא להגברת הלחץ הבינלאומי על ארצו. "אנחנו סומכים על הסורים שיפילו את המשטר של אסד... אך אנו זקוקים לקהילה הבינלאומית כדי לעצור את דיכוי העם הסורי".

טנק סורי עולה באש בבאבא-עמאר שבמחוז חומס, היום

בתוך כך, מרחץ הדמים בסוריה נמשך, ועל פי הדיווחים המגיעים מפעילי האופוזיציה במדינה, לפחות 23 בני אדם נהרגו היום - אזרחים, עריקים מהצבא הסורי וחיילים מהצבא הסורי הסדיר. בין יתר התקריות, בולט קרב שנערך לפנות בוקר בעיר אידליב שבצפון מערב המדינה, לא הרחק מהגבול עם טורקיה, ובו מתו שבעה מאנשי כוחות הביטחון, חמישה עריקים ושלושה אזרחים. לפי הנתונים, מניין ההרוגים במדינה מאז החלו ההפגנות נגד שלטונו של הנשיא אסד, מתקרב ל-4,600 בני אדם.

כותרות אחרונות מסוריה
סוריה: "8 חיילים נהרגו במתקפת מורדים על בסיס מודיעין"
האו"ם: 307 ילדים נהרגו בסוריה מאז פרוץ המהומות
האו"ם: סוריה במלחמת אזרחים, יותר מ-4,000 נהרגו
נאסר על אחיו של בשאר אסד להיכנס למדינות ערב
טורקיה מצטרפת לסנקציות: "שלטון אסד בסוף דרכו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully