וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסר על אחיו של בשאר אסד להיכנס למדינות ערב

במסגרת הסנקציות של הליגה הערבית הוטלו הגבלות תנועה על 17 בכירים סורים, בהם מאהר אסד, מפקד "משמר הרפובליקה". ועדה של הליגה ממליצה: מאמצע החודש - לעצור את הטיסות לסוריה

בליגה הערבית פורטים לפרוטות את הסנקציות החריפות נגד סוריה, שעל הטלתן הוחלט בתחילת השבוע. בין היתר, פרסמה היום (חמישי) סוכנות הידיעות המצרית הממלכתית MENA את זהותם של 17 בכירים בשלטונות סוריה, שהוחלט להגביל את תנועתם, ושנאסרה כניסתם לכל מדינות ערב. הדמות הבולטת ברשימה היא מאהר אסד, אחיו של נשיא סוריה בשאר אסד. הוא משמש מפקד משמר הרפובליקה, הכוחות הנאמנים לשלטון, ונחשב לאדם השני בעוצמתו במדינה, אחת הדמויות המרכזיות הפועלות לדיכוי ההתקוממות העממית בה. עוד ברשימה: שר ההגנה ושר הפנים של סוריה ובכירים בצבא ובמנגנוני המודיעין.

לפי הדיווח, ועדה של הליגה הערבית, שתפקידה לפקח על אכיפת הסנקציות, המליצה להוסיף עליהן גם עצירה של כל הטיסות לסוריה ממדינות ערב החל מאמצע החודש הנוכחי. הצעה ברוח זו אמנם הופיעה בטיוטת ההחלטה של הסנקציות, אך לא נכללה בנוסח הסופי שלה שפורסם ביום ראשון.

כותרות אחרונות בנושא סוריה:
טורקיה מצטרפת לסנקציות: "שלטון אסד בסוף דרכו"
דו"ח של האו"ם: סוריה מבצעת פשעים נגד האנושות
סוריה מגיבה לסנקציות: "הוכרזה מלחמה כלכלית"

בית הרוס כתוצאה מהפגזת צבא סוריה ברובע באב עמרו בעיר חומס, ועליו הכתובת "תודה בשאר". רויטרס
בית שנהרס בהפצצות הצבא ברובע באב עמרו בעיר חומס, ועליו הכתובת "תודה בשאר"/רויטרס

הוועדה המליצה גם להשמיט מהעיצומים הכוללים גם הגבלות נרחבות על מסחר והשקעות, את ענפי התבואה, הרפואה, הגז והחשמל, כדי למנוע פגיעה בעם הסורי.

12 הרוגים היום, 13 אתמול - בהם אשה וילד

וברקע הדיווחים, נמשכים מעשי הטבח היומיומיים בסוריה עצמה. רשת אל-ערביה דיווחי מפי פעילי זכויות אדם סורים כי היום נהרגו 12 אזרחים סורים מאש כוחות הביטחון, תשעה מהם בעיר חמה לבדה. אתמול, לפי דיווחים מסוריה, נהרגו במדינה 13 בני אדם, בהם שישה אזרחים ושבעה חיילים שנהרגו בהתקפה של עריקים מורדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנה נגד שלטון אסד בעיר חאלדייה, סוריה, 28 בנובמבר 2011. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד, השבוע בעיר חאלדיה/רויטרס

האירוע המרכזי אתמול התרחש בעיר דאעל שבדרום המדינה, לשם פלשו כוחות הביטחון בשעות הבוקר. "שני כלי רכב של כוחות הביטחון התפוצצו במהלך עימותים בין החיילים לעריקים. שבעה חיילים נהרגו ו-19 נפצעו", סיפר לרויטרס ראמי עבד א-רחמן, ראש ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון.

במקביל, נורו למוות שישה בני אדם בעיר אידליב שבצפון סוריה, על ידי כוחות הביטחון שפיזרו הפגנה נגד השלטון. בין ההרוגים היו אשה וילד. "הם ירו לעבר קהל של אלפים", סיפר פעיל מקומי, שסייע בפינוי הפצועים מהאירוע והברחתם לטורקיה השכנה.

ערמות זבל שהצטברו בעיר חומס בסוריה בגלל העימותים הממושכים בה. רויטרס
ערמות זבל מצטברות שתועדו השבוע בעיר חומס, בה ניטשים קרבות ועימותים זה חודשים/רויטרס

בתוך כך, הודיעה אתמול סוכנות הידיעות הסורית הממלכתית SANA כי הממשלה שחררה 912, בני אדם שנאסרו בשל מעורבותם בהפגנות נגד השלטון. מסוכנות הידיעות נמסר כי "למשוחררים אין דם על הידיים". יש לציין כי השלטון הסורי כבר ערך "מחוות" דומות כמה פעמים בחודשים האחרונים, אך במקביל המשיך במאות מעצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully