וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת אישור: יופסקו הטיסות ממדינות ערב לסוריה

ניר יהב

27.11.2011 / 0:01

לאחר שדמשק התעלמה במפגין מהאולטימטום שהציבה הליגה הערבית, מתכננות מדינות ערב לנקוט בשורה של צעדים גורפים נגד שלטון אסד, בהם הפסקת הסחר עם סוריה. 70 הרוגים במדינה בסוף השבוע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

הלחץ על אסד גובר: שרי האוצר של הליגה הערבית גיבשו אמש (שבת) טיוטה ובה שורת המלצות חריפות לסנקציות על סוריה. ההמלצות יועברו לדיון אצל שרי החוץ הערבים שיתכנסו היום בקהיר, ידונו בהן ויאשרו אותן. מבין הסנקציות הקשות: איסור על בכירים סורים להיכנס למדינות ערביות, הפסקת הטיסות לסוריה, הקפאת חשבונות בנק של בכירים סורים, איסור עסקאות כלכליות עם ממשלת סוריה, הפסקת שיתוף פעולה עם הבנק המרכזי בסוריה והקפאת נכסי המשטר.

בתחילת החודש התחייבה סוריה למלא אחר דרישות הליגה הערבית, ביניהן הכנסת משקיפים למדינה, להוציא את הצבא מהערים, לפתוח בדיאלוג עם האופוזיציה ולהפסיק את האלימות כלפי המפגינים. הליגה הערבית נתנה לסוריה אולטימטום עד סוף השבוע להודיע כי הוא מוכנה להכניס משקיפים ערבים, אך סוריה התעלמה ושר החוץ הסורי הבהיר כי לארצו יש מספר שאלות והסתייגויות.

שר החוץ הירדני, נאסר ג'ודה, אמר מוקדם יותר כי על השרים הערבים לקבל החלטות "שיעלו בקנה אחד עם האינטרסים של כל מדינה", שכן ארצו מנהלת יחסי מסחר עם סוריה. יחד עם זאת, הבהיר כי ארצו תומכת בכל צעד שיקבלו השרים הערבים. שר החוץ העירקי, הושיאר זיבארי, הבהיר כי ארצו מתנגדת להטיל סנקציות כלכליות על סוריה.

בפגישה שקיים עם תומכיו ואשר צוטטה באתר חדשות ערבי, אמר נשיא סוריה בשאר אסד כי מדינות ערביות רבות, שכעת תוקפות את דמשק, עוד יבואו להתנצל בפניה: "אני משוכנע שאחינו הערבים שנוקטים כלפינו יחס עוין – עוד נראה אותם בדמשק באים להתנצל על מה שעשו אחרי פרוץ המשבר במדינה". אסד נשאל מה דעתו על עמדת מדינות ערב כלפי סוריה: "זה לא חדש לנו", ענה.

בתוך כך, האלימות בסוריה נמשכת כל העת, ונובמבר מסתמן כאחד החודשים רוויי-הדם ביותר מאז פרוץ ההתקוממות, לנוכח התרבות פעולתם של כוחות מורדים חמושים בהובלת "הצבא הסורי החופשי". פעילי זכויות אדם דיווחו כי במהלך סוף השבוע נהרגו עשרות בני אדם - כ-70, לפי ההערכות - בעימותים ותקריות ברחבי המדינה. אתמול בלבד נהרגו 27 אזרחים - רובם בעיר חומס. מלבד זאת נהרגו במהלך סוף השבוע כ-45 חיילים, 22 מהם אתמול. רבים מהם נהרגו בעיר דרעא שבדרום המדינה, שם התנהלו קרבות קשים בין צבא סוריה לעריקים. גם בחומס ממשיך הצבא לפעול.

עוד על הנעשה בסוריה:

אתמול: 10 הרוגים ב"מתקפת טרור" על בסיס חיל האוויר
סוריה מקבלת גב מרוסיה: "לא להטלת סנקציות"
מדינות ערב לאסד: הכנס משקיפים או שנטיל סנקציות

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 19:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully