וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מקבלת גב מרוסיה: "לא להטלת סנקציות"

25.11.2011 / 11:32

בזמן שמדינות ערב מאיימות להטיל סנקציות חריפות על דמשק, מביעה מוסקבה התנגדות נחרצת למהלך. דובר משרד החוץ של רוסיה הצהיר כי "מה שנדרש כעת הוא דיאלוג סורי פנימי"

על רקע האולטימטום שהציבה הליגה הערבית לסוריה, לפיו אם דמשק לא תחתום עד לשעה 13:00 היום (שישי) על מסמך המצהיר שהיא מסכימה להכניס לשטחה משקיפים מטעם הארגון, יוטלו עליה סנקציות כלכליות חדשות, מביעה רוסיה התנגדות נחרצת למהלך. דובר משרד החוץ במוסקבה אלכסנדר לוקשביץ', אמר בהתייחסו לנושא הסורי כי "בשלב הנוכחי, מה שנדרש הוא לא החלטות, לא סנקציות, לא לחץ, אלא דיאלוג סורי פנימי".

במסיבת העיתונאים התייחס דובר משרד החוץ הרוסי גם לתוכנית של צרפת ליצור "מסדרון סיוע הומניטרי" למען אזרחי סוריה. לפי התוכנית שנחשפה אתמול על ידי שר החוץ הצרפתי אלן ז'ופה, יישלחו משקיפים בינלאומיים לסוריה "בהסכמתו של אסד או בלעדיה". ז'ופה הבהיר כי אין מדובר בהתערבות צבאית, אך גם עמד על כך שמשקיפים כאלו יזדקקו "כמובן", לליווי חמוש. בנושא זה אמר דובר משרד החוץ הרוסי לוקשביץ' בזהירות כי "אני חושב שנדון בשאלה הזאת, כאשר נקבל מידע על כוונת הצרפתים".

גם באמצע השבוע הייתה זו רוסיה שגינתה הטלת סנקציות חריפות על אירן, לאחר שדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) קבע כי טהרן חותרת להשיג נשק גרעיני. במשרד החוץ במוסקבה אמרו כי הסנקציות "אינן מקובלות, ומנוגדות לחוק הבינלאומי". דובר משרד החוץ הרוסי לוקשביץ' אמר בנושא האירני כי "סנקציות כאלו מסבכות משמעותית את המאמצים ליצור דיאלוג עם אירן".

עוד בנושא:

מדינות ערב לאסד: הכנס משקיפים או שנטיל סנקציות
צרפת: מסדרון הומניטרי לסוריה, גם בלי הסכמת אסד
האו"ם גינה את סוריה: "חידלו לטבוח באזרחים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully