וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם גינה את סוריה: "חידלו לטבוח באזרחים"

טל שלו, כתבתנו המדינית

22.11.2011 / 21:25

ברוב של 122 קולות בעד מול 13 שהצביעו נגד, התקבלה היום הצעת ההחלטה, אותה הובילו בריטניה, גרמניה וצרפת. ההחלטה מגנה את משטר אסד וקוראת לו לחדול מהפרת זכויות האדם במדינה

ועדת זכויות האדם של האו"ם אישרה אמש (שלישי), בהובלת מדינות ערביות, החלטה על גינוי סוריה וכן קריאה לשליט סוריה, בשאר אסד, לחדול מהפרות זכויות האדם השיטתיות בשטחו, הכוללות התקפות על אזרחים, חטיפות, עינויים ומעשה טבח באזרחים. 122 מדינות, בהן ישראל, ארה"ב, האיחוד האירופי, ומדינות ערביות רבות - דוגמת מצרים, ירדן, תוניסיה, מרוקו וסעודיה וקטאר - תמכו בהחלטה.

הפגנה נגד שלטון אסד בכפר אנבל הסמוך לעיר אידליב, סוריה, 18 בנובמבר 2011. רויטרס
מפגינים בכפר אנבל, סמוך לעיר אידליב בסוריה, היום/רויטרס

13 מדינות הצביעו נגד ההחלטה, בהן צפון קוריאה, ויאטנם, ונצלואה, ואוזבקיסטן. סין ורוסיה, שהטילו וטו בחודש שעבר על ניסיון הגינוי במועצת הביטחון של האו"ם, הין בין 41 המדינות שנמנעו. השגריר הסורי באו"ם, בשאר ג'עפרי, תקף בחריפות את ההחלטה, שנוסחה על ידי גרמניה, בריטניה וצרפת, וכינה אותה "הכרזת מלחמה פוליטית, תקשורתית ודיפלומטית" על המדינה, והאשים את המדינות הערביות שקידמו את ההחלטה –סעודיה, בחריין, ירדן, מרוקו וקטאר - ב"התרפסות" בפני המערב.

מועצת הביטחון של האו"ם טרם הצליחה לגבש אף היא הודעת גינוי דומה, זאת בשל הווטו שהטילו רוסיה וסין על ההחלטה, לפני למעלה מחודש. למרות זאת, מהווה ההחלטה מכה קשה למשטר הסורי והיא מצטרפת להחלטת הליגה הערבית החריפה מתחילת החודש להשעות את סוריה משורות הארגון וכן להודעתה כי היא מתכוונת להטיל סנקציות כלכליות על סוריה.

"ההחלטה מראה שאסד איבד את הלגיטימציה שלו מול העולם הערבי", אמר היום שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, "אמנם הדוור לא מצלצל פעמיים אך עצרת האו"ם צלצלה פעמיים בפעמוני האזהרה נגד ציר הרשע – פעם אחת נגד אירן והיום נגד סוריה".

עוד באותו הנושא:
סוריה: צלם עיתונות נרצח ועיניו נעקרו ממקומן
"בריטניה מקיימת שיחות סודיות עם המורדים הסורים"
הליגה הערבית השעתה את חברות סוריה בארגון
רוסיה וסין סיכלו גינוי סוריה במועצת הביטחון של האו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully