וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: צלם עיתונות נרצח ועיניו נעקרו ממקומן

ניר יהב

22.11.2011 / 16:01

עדות נוספת לדיכוי האכזרי בו נוקט השלטון: גופתו המחוללת של פרזאת ג'רבאן, שתיעד את ההפגנות בחומס, נמצאה השבוע בעיר. 20 נהרגו ביממה האחרונה בסוריה, בהם סעודי שביקר את משפחתו

עדות נוספת ומצמררת לאכזריותו של המשטר בסוריה: לפי כמה דיווחים בתקשורת הערבית בימים האחרונים, ביום ראשון השבוע נמצאה בעיירה אל-קסיר הסמוכה לעיר חומס גופתו של צלם עיתונות בשם פרזאת ג'רבאן, שנרצח ועיניו נעקרו ממקומן. "תושבי אל-קסיר התעוררו ביום ראשון בבוקר ומצאו גופה מושלכת ברחוב הראשי של העיירה לאחר שעיניה נעקרו", סיפרו עדי ראייה ליומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט".

ג'רבאן, שנעצר בשבת על ידי השלטונות לאחר שצילם מפגינים נגד המשטר, הוא ככל הידוע העיתונאי הראשון שנרצח בסוריה מאז 1992 (אם כי עיתונאים רבים נעצרו בחודשים האחרונים). הוא היה צלם עצמאי שתיעד את ההפגנות נגד המשטר ואת העימותים בין המפגינים לבין כוחות הביטחון באזור חומס, ואת צילומיו נהג לשלוח לכלי תקשורת ערבים שונים. ביום בו נרצח, נהרגו ארבעה פעילים נוספים שהפגינו נגד המשטר של הנשיא בשאר אסד.

עוד מהנעשה בסוריה:
גורם בטחוני: הסורים הגבירו אבטחה על מתקנים רגישים
בתחילת השבוע: הותקף בניין מפלגת השלטון בדמשק
אסד: "ההשלכות של פעילות צבאית נגדנו מפחידות"
"בריטניה מקיימת שיחות סודיות עם המורדים הסורים"

הפגנה נגד שלטון אסד בכפר אנבל הסמוך לעיר אידליב, סוריה, 18 בנובמבר 2011. רויטרס
המונים מפגינים נגד שלטון אסד, בסוף השבוע בכפר אנבל/רויטרס

הארגון הבינלאומי להגנה על עיתונאים CPJ גינה בתוקף את "הרצח הברוטלי" של ג'רבאן, וקרא למשטר הסורי לשחרר את כל העיתונאים שנעצרו במהלך חודשי המחאה.

סוריה: האירופים מנהלים נגדנו "מלחמה דיפלומטית"

אתמול התרחש באזור חומס אירוע נוסף שמסעיר את העולם הערבי: בעיר נהרג אזרח סעודי שהגיע לבקר את בני משפחתו המתגוררים במקום. כלי התקשורת בערב הסעודית דיווחו בהרחבה על האירוע והוסיפו כי השלטונות הסעודים "מביטים בדאגה על המקרה הנפשע". עוד נמסר כי ערב הסעודית יצרה קשר עם סוריה ודרשה ממנה לבדוק את נסיבות המקרה. כמו כן קראה לסוריה להעמיד לדין את האחראים להריגתו.

ביממה האחרונה נהרגו בסוריה 20 בני אדם, רובם בחומס וסביבותיה. בין היתר, לפי דיווחי פעילי זכויות אדם, נורו הבוקר למוות ארבעה כפריים באזור העיירה חולה שמצפון לחומס, שלא צייתו לעוצר שהטיל הצבא. בין ההרוגים - שני ילדים כבני עשר. לפי תנוני האופוזיציה הסורית, מספר ההרוגים מאז פרוץ המחאה לפני כתשעה חודשים חצה כבר את קו ה-4,500 - רובם המכריע אזרחים.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הפגנה נגד שלטון אסד בכפר אנבל הסמוך לעיר אידליב, סוריה, 18 בנובמבר 2011. רויטרס
"למה אתם מחכים?". מפגינים בכפר אנבל זועקים להתערבות בינלאומית, בסוף השבוע האחרון/רויטרס

במישור הבינלאומי, צפויה בימים הקרובים ככל הנראה הודעה של הליגה הערבית על הטלת סנקציות על סוריה, לאחר שבתחילת השבוע התפוצצו המגעים על שליחת משקיפים מטעמה לסוריה. "הצוות הכלכלי" של הליגה עסוק כעת בדיונים בנושא, והודעה תימסר ככל הנראה בכינוס שרי החוץ הערבים ביום חמישי.

גם באירופה ממשיכים לחפש דרכים שונות להפעיל לחץ על המשטר הסורי. בלונדון, נועד אתמול שר החוץ הבריטי וויליאם הייג עם שורת נציגים של האופוזיציה הסורית, וקרא להם למצוא "מכנה משותף" ולאחד את כל התנועות השונות למאבק נגד השלטון. בז'נבה, אמורה בהמשך היום מועצת זכויות האדם של האו"ם לפרסם הצהרה, ביוזמת גרמניה, המגנה את סוריה. שגריר סוריה למועצה, בשאר ג'עפרי, האשים אתמול את גרמניה, בריטניה וצרפת ב"ניהול מלחמה דיפלומטית" נגד סוריה.

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully