וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסורים הגבירו את האבטחה על מתקנים רגישים

21.11.2011 / 7:00

בשל החשש מהתערערות המשטר במדינה, הגבירו הסורים את האבטחה על אמצעי הלחימה המתקדמים שלהם. כך מבהיר גורם ביטחוני, שמוסיף: בישראל נערכים לכל התרחישים, גם פגיעה בכוחותינו

סוריה בוערת, ובישראל נערכים: אוגדה 36, האחראית על אבטחת גבולה של ישראל עם סוריה, מתרגלת באחרונה היערכות לתרחישי הדרדרות אפשריים בגבול, היכולים להיווצר עקב נפילת המשטר הסורי. לדברי גורם ביטחוני בכיר, לא ניתן להוציא שום תרחיש מכלל אפשרות לאורך הגבול: "על פניו, לא נראה שאנחנו לקרא הידרדרות בגבול הסורי אבל בזמן שבשאר אסד שותת דם ושותה דם, בצה"ל צריכים להיערך לשלל איומים - משיגורי טילים לעורף ישראל ועד טרור מיליציות פלסטיניות שינסו לפגוע בכוחות צה"ל המפטרלים לאורך הגבול – כל זאת אם המשטר בדמשק יקרוס".

חיילי צה"ל מתקנים את הגדר סמוך לכפר מג'דל שמס ברמת הגולן לאחר חדירת המפגינים מסוריה ביום הנכבה, מאי 2011. משה אסרף, ג'יליס
בישראל נערכים. גבול הצפון/ג'יליס, משה אסרף

הגורם הדגיש כי בעת הנוכחית, צבא סוריה תגבר האבטחה במקומות האסטרטגיים, בהם נמצאים אמצעי לחימה מתקדמים וחמושים, המהווים סכנה אזורית. כמו כן, העריך הגורם כי לא מן הנמנע שבשאר אסד שנאבק בימים אלו על משטרו, ינסו להסיט את תשומת הלב העולמית באמצעות התקפת טילים על ישראל. "אף אחד לא יכלו לפסול את האפשרות שהוא ינסה למות כגיבור שיתקוף, ולכן צה"ל צריך להיות ערוך גם לתרחישים שנראים בדיוניים, בדיוק כמו שאף אחד לא היה מאמין שבשנה אחת ייפול משטרו של מובארק או קדאפי".

RPG לעבר מטה מפלגת השלטון

באוגדה הצפונית מתגאים כי בחודשים האחרונים הסתיימו עבודות הנדסיות של שני מקטעים לאורך הגבול הסורי שאורכם המשותף כתשעה קילומטרים, לקראת אפשרות של התחממות בגזרה. לדברי גורם ביטחוני, משרד הביטחון העתיק את מודל הגדר בגבול המצרי אל שני אזורים בגבול הסורי שמוגדרים כבעלי נקודות תורפה מפני חדירות של מסתננים ומחבלים.

היום נרשמה בסוריה החרפה נוספת במאבק נגד השלטון: עד ראייה מסר בעילום שם לסוכנות הידיעות רויטרס כי שני טילי RPG נורו היום לעבר מטה מפלגת השלטון, הבעת'. בעקבות זאת, סגרו כוחות הביטחון את האזור. עד הראייה הוסיף כי "התקיפה אירעה בדיוק לפני עלות השחר, כאשר הבניין היה ריק מאנשים. נראה שמדובר במסר כלשהו לשלטון".
.
מהומות בסוריה - כותרות אחרונות
עוד החרפה בסוריה: הותקף בניין מפלגת השלטון
אסד: ”ההשלכות של פעילות צבאית נגדנו מפחידות”
”בריטניה מקיימת שיחות סודיות עם המורדים הסורים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully