וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 10 נהרגו ב"מתקפת טרור" על בסיס חיל האוויר

ניר יהב

26.11.2011 / 0:15

הסורים מאשימים "גורמים זרים" בסיוע לפעולה ואומרים: "ישראל המרוויחה העיקרית מהן". אולטימטום הליגה הערבית להצבת משקיפים פג - אבל הוארך עד הערב. דיווח: "18 נהרגו מאש הצבא היום"

צבא סוריה הודיע כי עשרה חיילים, בהם שישה טייסים, נהרגו אתמול (שישי) אחר הצהריים בתקיפה של "קבוצת טרור" בבסיס של חיל האוויר הנמצא בין חומס לתדמור. בהודעה מטעם המפקדה הכללית של הצבא, נמסר כי קבוצת טרור חמושה "ביצעה פעולת חיסול" שהובילה להריגתם של שישה טייסים, קצין ושלושה חיילים. הצבא האשים "גורמים זרים" בסיוע "לפעולות הטרור" הללו, שמטרתן להחליש את כוחנו הצבאי.

נשיא סוריה בשאר אסד (משמאל) עם הרמטכ"ל עלי חביב, אוגוסט 2007. Sana, AP
מאשים גורמים זרים בפיגוע בבסיסו. בשאר אסד עם רמטכ"ל צבא סוריה/AP, Sana

"הפגיעה הישירה הזו בחיילינו האמיצים, בזמן שהם מתאמנים על מטוסי המלחמה החדישים לקראת ביצוע משימותיהם הקדושות לשחרר את האדמה ולהשיב את הזכויות שנגזלו, היא הסלמה טרוריסטית מסוכנת שחושפים את הפנים האמיתיות של התכנית שמטרתה לחסל את התשתית של כוחותינו החמושים", נכתב בהודעת הצבא.

18 הרוגים מאש הצבא היום

עוד נמסר כי מי שמרוויחים מפעולת "הטרור" הזו הם אויבי המולדת והאומה, ובראשם ישראל. בהודעה נמסר עוד כי צבא סוריה "נחוש" למלא את משימותיו וכי הוא ערוך ומוכן תמיד להגן על המולדת ועל אזרחי סוריה. עוד נכתב כי צבא סוריה מוכן "לגדוע כל יד נפשעת שמטרתה לשפוך דם סורי ולהיאבק בכל מי שמאיים על ביטחון סוריה ויציבותה".

בתוך כך, רשת הטלוויזיה הלבנונית LBC דיווחה כי שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, העביר למזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי מסר לפיו לסוריה יש מספר הסתייגויות ושאלות בנוגע ליוזמת הליגה הערבית להכניס משקיפים ערבים למדינה. כאמור, סוריה הייתה אמורה להשיב על היוזמה עד בצהריים, אולם הליגה הערבית נתנה לה ארכה עד היום בערב להשיב ליוזמה. "הליגה הערבית ראתה בתשובתו של מועלם סירוב לחתום על היוזמה", נמסר. בתגובה לכך אמר שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, כי הליגה הערבית תתכנס, ככל הנראה, ביום ראשון הבא על מנת לדון בסנקציות שיוטלו על סוריה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

ברחבי סוריה פרצו אתמול הפגנות נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. בהפגנות שנערכו תחת הכותרת "הצבא החופשי מגן עלי" הביעו אלפי מפגינים סורים תמיכה בחיילים שערקו מצבא סוריה והצטרפו ל"צבא הסורי החופשי", שבאחרונה תקף פעמים רבות מוקדי שלטון. עד כה דווח על 18 אזרחים שנהרגו מאש כוחות הביטחון הסורים בהפגנות ברחבי המדינה.

אסד מריח את הסוף - כותרות אחרונות
סוריה מקבלת גב מרוסיה: "לא להטלת סנקציות"
מדינות ערב לאסד: הכנס משקיפים או שנטיל סנקציות
צרפת: מסדרון הומניטרי לסוריה, גם בלי הסכמת אסד

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 16:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully