וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מיוחד: עם העריקים המורדים נגד שלטון אסד

צוות צרפתי הצליח להסתנן לסוריה ולתעד את המחתרת. דיווח: לראשונה, עריקה משמעותית גם מהמשטרה החשאית, הנאמנה במיוחד לשלטון. היום: פג עוד אולטימטום ערבי לסוריה

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות ערוץ 1)

צוות עיתונאים מהטלוויזיה הצרפתית הצליח בימים האחרונים להיכנס לסוריה במסווה של תיירים, ולצלם בלב מוקדי ההתקוממות נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד. בסרט, שישודר הערב (ראשון, 21:45) במלואו בערוץ הראשון, וקטעים ממנו מובאים כאן, מתראיינים בין היתר קצינים שערקו מהצבא הסורי, והקימו את מחתרת המורדים "הצבא הסורי החופשי". באחד הקטעים המעניינים יותר בסרט, מתועדת הלווייתו של עריק שנהרג בלחימה עם הצבא, בעיר רסטן שבמרכז המדינה. בבית הקברות בעיר נראים מאות תושבים הקוראים קריאות נגד השלטון, ובהם אחד שפונה בזעקות לצוות הצילום ומתחנן לעזרה מממשלת צרפת. "בבקשה, עזרו לנו", הוא זועק. "בשאר הורג אותנו! אנחנו רק רוצים חופש!".

בתוך כך, דיווחו היום פעילי אופוזיציה בסוריה לסוכנות הידיעות רויטרס כי לגל העריקות בסוריה הצטרפו באחרונה גם לפחות 12 סוכנים של המשטרה החשאית הסורית, ה"מוחבראת" - עריקה משמעותית ראשונה בשורות הגוף שממלא תפקיד מרכזי בדיכוי המהומות במדינה. סוכני המשטרה החשאית הם שאחראים לפשיטות על בתיהם של מתנגדי השלטון בערים רבות ברחבי המדינה, והבאתם למתקני מעצר ועינויים. לאורך שנות שלטונו של אסד זכתה המשטרה החשאית לתדמית מאיימת של "אח גדול" המפקח תמידית על הנעשה במדינה. אזרחי המדינה חששו להביע את דעתם נגד המשטר מחשש שייעצרו על ידי המשטרה החשאית.

הפגנה נגד שלטון אסד בעיר מערת א-נעמאן, סוריה, 2 בנובמבר 2011. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד, ביום שישי האחרון בעיר מערת א-נעמאן/רויטרס

גורמי אופוזיציה סורים מעריכים כי מספר העריקים הכולל משורות כוחות הביטחון הסורים כבר עומד על כמה אלפים, רובם בני הרוב המוסלמי-סוני במדינה.

בשטח, הולכות ומתרבות תקריות האש בין העריקים לכוחות הביטחון. הלילה תקפו עריקים בסיס של מודיעין חיל האוויר (גם הוא מנגנון הממלא תפקיד מרכזי בדיכוי המהומות) בעיר הצפונית אידליב. לדברי גורמים בסוריה, בקרב נהרגו או נפצעו עשרה בני אדם, משני הצדדים. גם בסוף השבוע נמשך קציר הדמים. על פי הדיווחים המגיעים מפעילי האופוזיציה, רק אתמול נהרגו לפחות 23 בני אדם - בהם אזרחים, עריקים מהצבא וחיילים מהצבא הסדיר.

היום אמור לפוג אולטימטום נוסף שהציבה הליגה הערבית, שקצבה אתמול לסוריה 24 שעות נוספות להסכים להצבת משקיפים בינלאומיים בשטחה. משרד החוץ הסורי הודיע היום כי סוריה ממשיכה בניהול מו"מ עם הליגה בעניין. גורם סורי אמר לרשת "אל-מנאר" כי סוריה תחתום על ההסכם בנושא רק במידה ויוכנסו בו מספר שינויים כדרישתה.

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

עוד בנושא סוריה:
מנהיג האופוזיציה: "סוריה תתרחק מאירן וחיזבאללה ביום שאחרי אסד"
ביום שישי: 8 חיילים נהרגו במתקפת מורדים על בסיס מודיעין
האו"ם: 307 ילדים נהרגו בסוריה מאז פרוץ המהומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully