וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד מרחיב העיצומים על אירן, ללא אמברגו נפט

1.12.2011 / 15:28

שרי החוץ האירופים הוסיפו 180 אישים וחברות מתחום הגרעין ומתעשיית הספנות ל"רשימה השחורה" של אלו שנאסר לסחור עמם, שנכסיהם יוקפאו ושתנועותיהם יוגבלו. גם הסנקציות על סוריה הורחבו

רויטרס

(צילום רויטרס; עריכה אמיר קוטיגרו; קריינות אביב אברמוביץ)

עוד שלב בבידודה הבינלאומי של אירן: שרי החוץ של האיחוד האירופי החליטו בצהריים (חמישי), בכינוסם בבריסל, להחריף את העיצומים המוטלים על אירן, ולהוסיף 180 חברות ואישים ל"רשימה השחורה" שנאסר לקיים עמה קשרים, ומוטלים עליה הגבלות תנועה והקפאת נכסים. בהחלטתם הסבירו שרי החוץ כי ראו צורך להרחיב את העיצומים, בעקבות ממצאי דו"ח סבא"א האחרון, שמצא כי היא חותרת להשגת נשק גרעיני.

האיחוד כבר הטיל בעבר סנקציות על אירן, לאחרונה באוקטובר בשנה שעברה, שכללו מגבלות שונות על סחר עם שירותים פיננסיים במדינה, ועל מגזרי האנרגיה והטכנולוגיה שלה. כעת, הוסיף האיחוד לרשימה עוד חברות הקשורות לתעשיית הספנות האירנית, ואישים נוספים המעורבים בפרויקט הגרעין שלה. עוד נמסר כי בהמשך ייבחנו סנקציות נוספות גם על ענפי התחבורה והאנרגיה באירן. לפי הודעת הסיכום של הכינוס, "המועצה הסכימה לבחון, בתיאום צמוד עם שותפינו בעולם, צעדים נוספים המיועדים להשפיע על המערכת הפיננסית האירנית, בתחום התחבורה ובתחום האנרגיה".

בשלב זה לא הוחלט על אמברגו נפט כולל של האיחוד על אירן - צעד שבבריטניה הביעו בו תמיכה אתמול, ואילו צרפת כבר נקטה בו באופן עצמאי בתחילת השבוע, כשהכריזה על הפסקת כל סחר הנפט עם אירן. שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, התייחס היום לאחר הכינוס לשאלת אמברגו הנפט, ואמר כי "אנחנו עדיין עובדים על זה. יוון השמיעה כמה דאגות בעניין, וצריך לקחת את זה בחשבון, ולעבוד עם שותפינו השונים כך שאובדן משלוחי הנפט מאירן יהיה פיצוי בצורת עלייה בייצור במדינות אחרות. זה בהחלט אפשרי".

עוד בנושא אירן:
"נחשפה מזימה אירנית לפגוע בבסיסי ארה"ב בגרמניה"
"חמינאי עומד ישירות מאחורי הפריצה לשגרירות"
הסנקציות על אירן - "בגלל הגרעין, לא נקמה"
ברק על אירן: לא מפחדים, אך ייתכן שניאלץ לעמוד במבחן
דיווח: מתקן גרעין נפגע בפיצוץ האחרון באירן

שר החוץ הבריטי וויליאם הייג עם שר החוץ ההולנדי אורי רוזנטל בכינוס שרי החוץ האירופים בבריסל, 1 בדצמבר 2011. רויטרס
"בגלל הגרעין, לא נקמה". הייג/רויטרס

הדיון בבריסל מתקיים על רקע אירועי השבוע בטהרן, שם הותקפה שגרירות בריטניה - אירוע שהביא לגירוש השגריר האירני מלונדון ולהחזרת שגרירי גרמניה, נורבגיה והולנד מאירן. שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, ביקש הבוקר להבהיר כי "הצעדים שעליהם יוסכם היום קשורים לתוכנית הגרעין האירנית. אין מדובר בנקמה על מה שקרה בשגרירות. הדאגה העיקרית שלנו לטווח הארוך נוגעת לתוכנית הגרעין האירנית, והסכנה בו היא מעמידה את תהליך השלום במזרח התיכון ואת העולם כולו".

בכינוס גם אישרו שרי החוץ האירופים החלטה להרחיב את הסנקציות המוטלות על סוריה, לנוכח הדיכוי האלים של ההתקוממות במדינה. ל"רשימה השחורה" הסורית הוספו, כפי שסוכם כבר בתחילת השבוע, 12 אישים ו-11 ישויות, שעליהם יוטלו הגבלות תנועה והקפאת נכסים. הרשימה המלאה תתפרסם מחר, אולם דיפלומטים אירופאים כבר אמרו כי תיכלל בה חברת הדלק הסורית הלאומית. בתחילת השבוע נמסר כי חבילת העיצומים החדשה על סוריה צפויה לכלול גם איסור על השקעות ארוכות טווח במסחר, כולל מזון ותרופות, ועל הענקת הלוואות לממשלה, בין אם באופן ישיר ובין אם באמצעות גופי מימון בינלאומיים, כמו גם איסור על בנקים סוריים לפתוח סניפים במדינות האיחוד או להשקיע בבנקים אירופיים.

עוד בנושא סוריה:
נאסר על אחיו של בשאר אסד להיכנס למדינות ערב
טורקיה מצטרפת לסנקציות: "שלטון אסד בסוף דרכו"
דו"ח של האו"ם: סוריה מבצעת פשעים נגד האנושות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully